Liczba wyników: 4500
Ponad 60% pacjentów nie otrzymuje od swojego lekarza reumatologa wyczerpujących informacji na temat swojej choroby, schematu leczenia, jego celu oraz długości leczenia – wynika z badania Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Młodych z Zapalnymi Chorobami Tkanki Łącznej „3majmy się razem”. Jedynie 29% pacjentów jest informowanych na temat kolejnych kroków, które zostałyby podjęte po niepowodzeniu obecnej terapii.
Zaniechanie stosowania leczenia przeciwpłytkowego przez pacjentów po przebytym zawale serca ma w wielu przypadkach śmiertelne konsekwencje. Dlaczego nawet połowa pacjentów przestaje stosować niezbędną terapię, mimo dostępności w Polsce nowoczesnych leków, zgodnych z wytycznymi europejskich towarzystw naukowych i co ma w tym kontekście do zrobienia środowisko lekarskie, mówi Prof. Andrzej Budaj, Ordynator Oddziału Kardiologii, Kierownik Kliniki Kardiologii CMKP w szpitalu Grochowskim w Warszawie.
Rozpowszechnienie depresji wśród pacjentów onkologicznych jest zdecydowanie wyższe niż w populacji generalnej. W zależności od umiejscowienia nowotworu oraz typu leczenia, depresja dotyka od kilkunastu do nawet 40 proc. pacjentów. Zaburzenia te są przyczyną nie tylko gorszej jakości życia chorych, ale mają także znaczenie dla tzw. wskaźników obiektywnych. Przykłady tych wskaźników to częstsze okresy hospitalizacji, wyższe ryzyko samobójstwa, a przede wszystkim wyższa śmiertelność.
Rozpoczęła się międzypokoleniowa dyskusja o ponadczasowych postawach, wartościach i kryzysie autorytetów pokolenia XXI wieku, którą zainspirowała najnowsza książka Władysława Bartoszewskiego i Michała Komara o tytule „Pod prąd”. W kampanii opinie wyrazili przedstawiciele opiniotwórczych środowisk, m.in. Henryka Krzywonos, Jurek Owsiak, Aga Zaryan i Tomasz Raczek. W dniu inauguracji kampanii w warszawskim kinie Kultura miało miejsce spotkanie z autorami, Władysławem Bartoszewskim i Michałem Komarem.
11 kwietnia, już po raz dziewiętnasty obchodzony jest Światowy Dzień Chorych na chorobę Parkinsona. W Polsce choruje na nią ponad 80 tysięcy osób. W zaawansowanym stadium choroby, w którym znajduje się ok. 15 tysięcy pacjentów, chorzy się są w stanie wykonywać codziennych czynności, są zamknięci w domu i często przykuci do łóżka. Część pacjentów może odzyskać sprawność dzięki głębokiej stymulacji mózgu DBS.
Każdy z rozrzewnieniem wspomina smak wytwarzanego ręcznie i z naturalnych składników chleba. Wielu ludzi kojarzy go z dzieciństwem i bardzo często słychać także opinie, że pieczywo sprzedawane w sklepach różni się smakiem od tamtego chleba, a także krócej utrzymuje świeżość. Dlaczego się tak dzieje? Główne grzechy producentów pieczywa to „nadmuchiwanie” pieczywa, dodawanie sztucznych konserwantów i barwników.
Stosunek Polaków do ZUS w dużej mierze określa usytuowanie na linii kierunku przepływu pieniędzy – wynika z badania CBOS. Wśród odprowadzających składki przeważają oceny negatywne, natomiast wśród beneficjentów otrzymujących emerytury i renty – pozytywne. Dobrym ocenom ZUS sprzyja też osobisty kontakt z jego placówkami oraz pozytywne opinie o jakości obsługi klientów przez tę instytucję.
Kolejki pacjentów na zabieg usunięcia zaćmy w Polsce rosną z każdym rokiem. Obecnie trzeba na niego czekać średnio 2,5 roku, a są miejsca w kraju, gdzie jest to nawet 6 lat. Zdaniem ekspertów, jeśli nie zwiększy się liczba zabiegów wykonywanych rocznie, do 2020 roku kolejka oczekujących powiększy się do 1 miliona pacjentów. Problemem jest też wysoki koszt operacji, który refunduje Narodowy Fundusz Zdrowia.
Obniżenie części składki odprowadzanej przez pracujących do otwartych funduszy emerytalnych Polacy przyjęli raczej krytycznie - wynika z badania CBOS. Debata nad obniżeniem części składki emerytalnej przekazywanej do OFE przyniosła pewien efekt, choć bardzo ograniczony. Polacy sądzą, że zmiana jest niekorzystna dla ubezpieczonych w II filarze. Krytyczne oceny zmian w systemie emerytalnym nie są podyktowane zadowoleniem z pracy otwartych funduszy emerytalnych. Społeczne opinie o ich działalności są bowiem na ogół negatywne.
Jasne i proste mówienie do klientów to hit ostatnich miesięcy. Przejrzystym i zrozumiałym dla każdego językiem chwalą się banki i instytucje publiczne. Za dwa dni do tego grona dołączy ZUS. Czy od kwietnia wypełnianie zusowskich dokumentów będzie prostsze a język przysyłanych do nas pism całkowicie zrozumiały? Zobaczymy. Pierwsze opinie klientów, którzy w ramach pilotażu sprawdzali uproszczone formularze są bardzo pozytywne. Nic dziwnego bo wypełnianie starych druków to droga przez mękę.
Zespół policystycznych jajników sprzyja problemom z pamięcią i myśleniem