Liczba wyników: 1510
Bezpłatnie udzielą porad prawnych, podejmą interwencję i mediację z przedsiębiorcą. Telefonicznie, przez Internet, bądź bezpośrednio w biurze - miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów w tym roku obchodzą 10 lat istnienia.
15 marca, co roku obchodzony jest Światowy Dzień Konsumenta. W tym dniu, w 1962 roku John F. Kennedy, prezydent USA, sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów - do informacji, wyboru, do bezpieczeństwa i do reprezentacji.
27 czerwca (piątek) po raz kolejny odbędzie się akcja ECK „Dzień Podróżującego Konsumenta”. Wspólnie z Urzędem Transportu Kolejowego na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na Lotnisku Warszawa Modlin zostaną zorganizowane stoiska o charakterze edukacyjnym.
W tym roku, 25 grudnia 2014 r., wejdą w życie nowe przepisy regulujące stosunki pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami. Nowa ustawa o prawach konsumenta wprowadzi poważne zmiany do kodeksu cywilnego oraz zastąpi dotychczasowe przepisy, dając wiele przywilejów konsumentom. Marcin Paczewski i Mateusz Jan Stańczyk, prawnicy z Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy, wskazują 10 kluczowych zmian, które wprowadzają nowe przepisy.
Czytajmy etykiety, sprawdzajmy daty ważności, skład, sposób produkcji, uważnie przyglądajmy się promocjom i przedświątecznym wyprzedażo - tak w skrócie przedświąteczne wyglądają rady UOKiK dla klientów sklepów.
Twój bagaż zaginął, a złożona reklamacja nie przyniosła skutku? Firma, od której wynająłeś samochód w Grecji nie wywiązała się z umowy? Konsumentom, którzy borykają się z takimi i innymi problemami przychodzi z pomocą Europejskie Centrum Konsumenckie.
Rozpoczęła się druga odsłona akcji telewizyjnej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, której hasło brzmi: „Możesz krzyczeć, możesz błagać, możesz grozić, ale oszczędzisz sobie wielu kłopotów jeśli poznasz swoje prawa. Prawo jest po Twojej stronie.”
W plebiscycie Wybór Konsumenta wyłoniono 19 liderów wśród mediów dostępnych na rynku polskim. Wyboru dokonali stali czytelnicy, telewidzowie, słuchacze określonego rodzaju medium.
Trudne do zrozumienia umowy, mała czcionka, nagabywanie przez akwizytora, oferowanie seniorom usług, z których nigdy nie będą korzystać – to główne problemy, z którymi zgłaszają się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów osoby starsze. UOKiK podpowiada jak ochronić się przed nieuczciwymi praktykami handlowymi, na co zwracać uwagę. Oto sześć zasad bezpiecznego seniora konsumenta.
Pukający do drzwi akwizytor, to zapowiedź wygodnych zakupów w domu, pod warunkiem, że konsument zna swoje prawa, a przedsiębiorca je respektuje. Prezes UOKiK uznał, że spółka oferująca filtry do wody w sprzedaży bezpośredniej stosowała nieuczciwe praktyki.
Zespół policystycznych jajników sprzyja problemom z pamięcią i myśleniem