Liczba wyników: 852
Choć Polacy są niezwykle przywiązani do tradycji Bożego Narodzenia, w rozsądny sposób wydają pieniądze na świąteczne zakupy. W tym roku na bożonarodzeniowe prezenty, jedzenie oraz spotkania z najbliższymi statystyczna polska rodzina wyda ok. 1 126 zł.
Z każdym rokiem przybywa Polaków, którzy dokonują zakupów w Internecie. Obecnie 46 % z nas kupuje w sieci – wynika z danych Optimy. Do tej formy kupowania zachęca oszczędność czasu i pieniędzy. Okazuje się, że najchętniej kupujemy w sieci odzież i buty, najrzadziej zaś jedzenie i meble.
Zakupy grupowe to jedno z najszerzej komentowanych ostatnio zjawisk w polskim internecie. Wg badania PBI z grudnia 2010 roku zasięg serwisów zakupów grupowych sięga już blisko 18%, a łączna liczba ich użytkowników wynosi prawie 3,2 mln. Co więcej popularność tej formy kupowania w sieci ciągle rośnie.
Prawie 55 proc. przebadanych e-konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online w zagranicznych sklepach. Klienci najczęściej szukają tam ubrań i butów (68 proc.), elektroniki (53 proc.) oraz zabawek i akcesoriów hobbystycznych (53 proc.). Coraz więcej osób płaci za pośrednictwem telefonu lub tabletu – w niektórych krajach to prawie połowa wartości wszystkich transakcji internetowych.
Robienie zakupów, wykonywanie obowiązków domowych, jak również praca zawodowa to zajęcia, którymi Polacy powszechnie zajmują się w niedzielę – wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Na niedzielne zakupy decyduje się blisko 4/5 Polaków (79%), z kolei 2/3 (66%) wykonuje w ten dzień obowiązki domowe, a blisko połowa (43%) pracuje tak jak w inne dni tygodnia.
W czasie ostatniego roku tylko 32% klientów nie miało zastrzeżeń wobec sklepów internetowych, w których zrobili zakupy. Pozostali albo nie doczekali się dostawy w ustalonym terminie, albo też otrzymali produkt różniący się od tego, co oferował sklep. A co 8. zawiedziony klient w ogóle nie doczekał się realizacji swojego zamówienia. Tuż przed Bożym Narodzeniem, Rzetelna Firma postanowiła przyjrzeć się doświadczeniom klientów e-sklepów i zapytać ich, jak ważna jest dla nich wiarygodność takiego sprzedawcy.
Nadmiar odpadów, zasoby wody, zrównoważony przemysł – to tylko niektóre aktualne tematy ekologiczne. 22 kwietnia, czyli Dzień Ziemi, jest okazją do przypomnienia sobie o ekologii. Co my sami możemy zrobić dla dobra i piękna naszej planety oraz czego powinniśmy w tym zakresie oczekiwać od instytucji publicznych i podmiotów prywatnych, takich jak producenci dóbr i usług?
Niemal połowa gospodarstw domowych w Polsce posiada dwa samochody, 15% nawet trzy, a aż 77% Polaków kupiło swoje cztery kółka z rynku wtórnego – wynika z badania „AUTOwybory Polaków” zrealizowanego przez instytut Millward Brown na zlecenie firmy motoryzacyjnej Exact Systems. Na nowe samochody decydują się najczęściej osoby po 34. roku życia, z wyższym wykształceniem i lepiej zarabiające.
Tegoroczny, czwarty już w Polsce Dzień Darmowej Dostawy, odbędzie się 2 grudnia. W tym roku przypada on na ten sam dzień co Cyber Monday w Stanach Zjednoczonych. Już ponad 1000 sklepów internetowych zgłosiło się do akcji i zostało zaakceptowanych przez organizatora.
W Polsce żyje ponad 7,5 mln osób powyżej 60. roku życia – wynika z danych GUS. To właśnie do tej grupy konsumentów kierowane są oferty zachęcające do tzw. zakupów poza lokalem przedsiębiorcy – od akwizytora, czy na specjalnych pokazach. Seniorzy korzystający z tego rodzaju zakupów bywają często wprowadzani w błąd – akwizytorzy zachwalają towary, reklamując ich zdrowotne właściwości, gdy w rzeczywistości są to produkty relaksacyjne, nie informują o prawie odstąpienia od umowy czy nakładają uciążliwe formalności przyjmując zwroty wyłącznie w swoich biurach. Dlatego też firmom prowadzącym tego typu działalność często przygląda się Urząd Ochrony konkurencji i Konsumentów.