Liczba wyników: 2404
Statystyczny Polak pije 98 litrów piwa rocznie. Przede wszystkim są to krajowe produkty, bo import stanowi zaledwie 2 proc. Krajowe browary do produkcji wykorzystują w dużej mierze surowce z polskich upraw. Uprawa chmielu i browarnych odmian zbóż daje pracę 40 tys. polskich rolników, a w całym łańcuchu dostaw przemysł piwowarski generuje ponad 200 tys. miejsc pracy.
Niemal co 10. dorosły Polak nigdy nie sprawdzał poziomu cukru we krwi – wynika z badania opinii przeprowadzonego przez Koalicję na Rzecz Walki z Cukrzycą w ramach kampanii społeczno-edukacyjnej „Ścigamy się z cukrzycą”. Tymczasem, na cukrzycę cierpi już niemal 3 mln z nas, a według ekspertów liczba ta będzie wzrastać. Aby przeciwdziałać temu zjawisku, a także uświadamiać czym grozi nieleczona lub niewłaściwie leczona cukrzyca organizatorzy kampanii zamierzają kontynuować działania także w tym roku.
Ze statystyk GUS wynika, że co trzecie gospodarstwo domowe źle ocenia stan swoich finansów, a ponad 40 proc. nie ma możliwości pokrycia niespodziewanych wydatków z własnej kieszeni. Z drugiej strony dane pokazują, że sytuacja materialna polskich gospodarstw z roku na rok się poprawia, a 65 proc. ma możliwość regularnego oszczędzania. Eksperci wskazują, że pierwszym krokiem do kontroli domowego budżetu powinna być szczegółowa analiza wpływów i wydatków oraz kontrola nad nimi. Ułatwiają to innowacyjne rozwiązania specjalnie do tego celu projektowane przez banki.
Ponad połowa Polaków (60%) deklaruje, że korzysta z telefonu przynajmniej raz na godzinę lub nawet co kilka, kilkanaście minut. Tylko co czwarty ankietowany uważa, że robi to najwyżej kilka razy dziennie, a zaledwie 13% bierze do ręki telefon raz lub dwa razy dziennie. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez PAYBACK, co trzeci Polak nie jest w stanie rozstać się ze swoim telefonem na 24 godziny.
Po co jedziemy na zagraniczne wakacje? Ponad 70 proc. Polaków rusza, żeby zwiedzić nowe miejsca. Przeszło połowa oczekuje od wyjazdu spełnienia marzeń i przeżycia przygody. Odmiana od codzienności i nowe doznania budzą w turystach także obawy o własne bezpieczeństwo, które obecnie jest najważniejszym kryterium wyboru miejsca na wakacje.
Bieżące wydatki, przyjemności, a może edukacja – na co najczęściej wydajemy ciężko zarobione pieniądze? Czy kobiety i mężczyźni różnią się pod tym względem? Na co zatem przeznaczamy nasze pensje?
Dziewięciu na dziesięciu Polaków wie, że regularne oszczędzanie zapewnia spokój i bezpieczeństwo. Jednocześnie – systematycznie – próbuje oszczędzać tylko co piąty ankietowany, a jakiekolwiek oszczędności ma 67% respondentów. Barierą często nie jest brak środków. To najważniejsze wnioski płynące z ogólnopolskiego badania „Podejście od oszczędzania”, przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie PKO Banku Polskiego.
Coraz więcej Polaków wykorzystuje internet do wymiany dóbr i usług. Przynajmniej raz kupiła coś w ten sposób ponad połowa ogółu dorosłych, a sprzedała blisko jedna czwarta – wynika z badania zrealizowanego przez CBOS. Od ubiegłego roku wzrosła liczba osób regularnie kupujących przez internet.
Co trzeci Polak żałuje, że skorzystał z oferty „chwilówek” – wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Provident Polska. 49 procent ankietowanych, którzy zdecydowali się na „pożyczek za darmo” przyznało, że nie jest w stanie dotrzymać terminu spłaty.
Brak czasu, brak pieniędzy lub zbyt wygórowana cena oraz problemy z dotarciem na wydarzenie z powodu odległości. To najczęściej deklarowane czynniki ograniczające dostęp do wydarzeń kulturalnych. Kolejnym jest ograniczony dostęp do informacji o pełnym spektrum wydarzeń kulturalnych w najbliższej okolicy.
Starszy wiek – kolejne pokolenia uważają, że zaczyna się później