Strona główna » Wyszukiwarka

Wyszukaj w serwisie

SZUKAJ

Wyniki wyszukiwania reklamacja

Liczba wyników: 61

  • Senior - konsument przyszłości? [© Amok - Fotolia.com]

    Senior - konsument przyszłości?

    2011-12-13

    Firmy toczą prawdziwą wojnę ofertową o dojrzałych konsumentów. Kuszą dedykowanymi kontami bankowymi, atrakcyjnymi wycieczkami czy zniżkami na bilety do kina. A senior do łatwych konsumentów nie należy – nieufny, ostrożny, nieco oporny na korzystanie z technologii, które młodym wydają się niezbędne do życia. Taka postawa często wynika z braku umiejętności poszukiwania niezbędnych do zakupu informacji oraz niedostatecznej wiedzy na temat praw konsumentów. Co robić? Informować, upraszczać, a przede wszystkim – nie spychać na margines grup docelowych.

    Tagi: seniorkonsumentzakupyspołeczeństwo

  • Prawo a telefon komórkowy [© stevenandres - Fotolia.com]

    Prawo a telefon komórkowy

    2011-11-16

    Raport zrealizowany w ramach kampanii „Masz komórkę, masz swoje prawa” pokazuje, że 80% Polaków twierdzi, iż zna warunki umowy, jaką zawarli z operatorem. Czy jednak deklaracja ta jest jednoznaczna z posiadaniem faktycznej wiedzy na temat regulaminów usług? Na pytania dotyczące praw i obowiązków użytkowników telefonów komórkowych odpowiada radca prawny Tomasz Grabarek – ekspert kampanii „Masz komórkę, masz swoje prawa”.

    Tagi: telefonkomórkatelefon komórkowyprawo

  • Zakupy na różne sposoby: prawo do reklamacji [© aldegonde le compte - Fotolia.com]

    Zakupy na różne sposoby: prawo do reklamacji

    2011-10-11

    Kupującemu jako konsumentowi przysługują dość szerokie uprawnienia przewidziane w przepisach prawa. Nie wszyscy jednak ciągle mamy ich świadomość. A nawet jeśli wiemy o ich istnieniu, nie do końca zdajemy sobie sprawę, w jakich konkretnych okolicznościach możemy z tych praw skorzystać.

    Tagi: zakupyreklamacja

  • Usługi: na co uważać u krawca, zegarmistrza czy mechanika? [© jörn buchheim - Fotolia.com]

    Usługi: na co uważać u krawca, zegarmistrza czy mechanika?

    2011-08-02

    Koszt od... do... u zegarmistrza, brak cennika w salonie fryzjerskim, niewłaściwe oznakowanie sprzedawanych produktów - to najczęściej pojawiające się nieprawidłowości u usługodawców – wynika z najnowszej kontroli Inspekcji Handlowej przeprowadzonej na zlecenie UOKiK.

    Tagi: usługikrawiecmechanikzegarmistrzInspekcja Handlowa

  • Pewniejszy wypoczynek: nowe obowiązki biur podróży [© Elzbieta Sekowska - Fotolia.com]

    Pewniejszy wypoczynek: nowe obowiązki biur podróży

    2010-09-18

    Nowe zasady składania reklamacji, większa ochrona konsumentów na wypadek niewypłacalności organizatora, a także kary dla nieuczciwych pilotów wycieczek - to niektóre zmiany w ustawie o usługach turystycznych, które wczoraj w życie.

    Tagi: biuro podróżywakacjeturystyka

  • Jak złożyć reklamację radzi UOKiK [© Iurii Sokolov - Fotolia.com]

    Jak złożyć reklamację radzi UOKiK

    2010-01-02

    Czy wiesz, że informacja sprzedawcy - „Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy" - łamie twoje podstawowe prawo konsumenckie? Jak poprawnie złożyć reklamację wadliwego towaru? O jakich terminach pamiętać? - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina jak skutecznie dochodzić swoich roszczeń

    Tagi: reklamacjazakupypromocjacentrum konsumenckieUOKiK

  • Jaki jest polski konsument?

    2009-08-18

    Ponad 60 proc. z nas jest zadowolonych z poziomu przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów chroniących konsumentów. Chętnie egzekwujemy swoje prawa: reklamujemy wadliwe produkty, a jeśli to nie pomoże, częściej niż przeciętny mieszkaniec UE podejmujemy dalsze kroki w dochodzeniu swoich praw - takie wyniki przyniosło badanie przeprowadzonym na zlecenie Komisji Europejskiej.

    Tagi: prawa konsumentazakupybadania sondażoweUnia Europejskareklamacjagwarancjarękojmia

  • Zagraniczne wczasy pod ochroną unijnego prawa konsumenckiego [© Mikael Damkier - Fotolia.com]

    Zagraniczne wczasy pod ochroną unijnego prawa konsumenckiego

    2009-07-07

    Z początkiem lipca sezon urlopowy rozpoczyna się na dobre. Niezależnie od sytuacji ekonomicznej panującej na światowych rynkach, wielu Polaków zdecyduje się wypocząć za granicą. Przed zakupieniem wymarzonej letniej wycieczki warto dokładnie przyjrzeć się ofercie biura podróży, klubu wakacyjnego czy linii lotniczych, by nie paść ofiarą nieuczciwych przedsiębiorców i usługodawców. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina, że konsumentów-turystów na urlopie również chroni unijne prawo konsumenckie.

    Tagi: urlopwycieczki zagraniczneprawo unijneprawo konsumenckiebiura podróżyrzecznik konsumenta

  • Polowanie na promocje: jak egzekwować prawa konsumenta

    2009-07-03

    W sklepach właśnie zaczęły się letnie wyprzedaże. O 30, 50 a nawet 70 proc. taniej można kupić ubrania, buty czy sprzęt RTV. Dla wielu z nas taki upust jest propozycją nie do odrzucenia. UOKiK radzi, na co uważać w zakupowej gorączce i jak egzekwować swoje prawa.

    Tagi: UOKiKprawa konsumentarzecznik konsumenta

  • UOKiK skontrolował firmy kurierskie

    2009-05-22

    Ograniczanie odpowiedzialności za opóźnienia lub niedostarczenie przesyłki, utrudnianie rozpatrzenia reklamacji - to tylko niektóre postanowienia stosowane przez firmy kurierskie, które zakwestionował UOKiK. W trakcie kontroli zbadano regulaminy 30 przedsiębiorców.

    Tagi: UOKiKfirmy kurierskiezakupy on lineprzesyłki pocztowe

  • Strony: 1 2 3 4 5 6 7