Liczba wyników: 62
Zakupy w Internecie to niemal codzienność. W ubiegłym roku skorzystało z nich aż 74% internautów. Poza tym, że okazje i przeceny trwają tutaj 24h na dobę, jest to także spora oszczędność czasu, co przy obecnym tempie życia nabiera kluczowego znaczenia. Handel w sieci niesie jednak wiele zagrożeń i pułapek, które często niepotrzebnie bagatelizujemy. O czym warto pamiętać?
Przejęcie spółki Merlin przez Empik doprowadzi do ograniczenia konkurencji – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zablokowanie transakcji zostało poprzedzone największym w historii Urzędu badaniem rynku, które wykazało, że Empik po przejęciu Merlina uzyskałby przewagę nad działającymi obecnie konkurentami, którzy mieliby kilkukrotnie mniejsze udziały w rynku. Brak możliwości wywierania istotnej presji konkurencyjnej poprzez rozdrobnionych konkurentów ułatwiłby połączonym spółkom wykorzystywanie siły największego gracza na rynku.
Zdaniem kontrolerów NIK Poczta Polska coraz gorzej traktuje swoich klientów. Główne zarzuty to coraz gorsza dostępność urzędów pocztowych oraz narażanie przesyłek na zgubienie i zniszczenie.
W 2007 roku pracownicy NFZ w kooperacji ze współpracującą z Ministerstwem Zdrowia firmą informatyczną, opracowali Centralny Słownik Leków. System miał zabezpieczyć przed realizowaniem w aptekach fałszywych recept (wystawianych głównie na środki odurzające i narkotyczne), ale także precyzyjnie identyfikować ogniska i zasięg chorób w kraju (na podst. danych o sprzedaży leków). Jedną z głównych przesłanek do jego stworzenia, były także oszczędności. Zintegrowanie działań Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Ministerstwa Zdrowia, NFZ oraz Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej pozwoliłoby na zaoszczędzenie około 50 mln rocznie.
Przed Świętami Bożego Narodzenia liczba wysyłanych paczek gwałtowanie wzrasta. 21 grudnia to szczyt paczkowy dla firm kurierskich. Co zrobić, aby prezenty dotarły na czas?
W sporze z przedsiębiorcą nie są słabszą stroną. Rzadko dochodzą jednak swoich roszczeń, często padają ofiarami nieuczciwych praktyk – wynika z badań UOKiK i praktyki Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Według prognoz w 2010 roku w Polsce liczba osób w wieku 60 lat i więcej wyniesie blisko 6,5 mln.
Prawie dwa miliony Polaków zrobi w tym roku zakupy świąteczne w Internecie. Z badań D-Link Technology Trend, przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC wynika, że sklepy online obsłużą w okresie świątecznym o 65% więcej klientów niż przed rokiem. Wśród kupowanych w Internecie prezentów najwięcej jest kosmetyków, odzieży, książek i filmów oraz zabawek.
Wielu z nas, pragnąc uniknąć ustawiania się w przedświątecznych kolejkach, udaje się na zakupy do Internetu. Kupowanie metodą on-line może okazać się rzeczywiście dobrym sposobem na znalezienie odpowiednich prezentów w bezstresowej atmosferze. Aby uniknąć niepotrzebnych komplikacji w okresie, kiedy tak bardzo zależy nam na czasie, warto trzymać się kilku podstawowych zasad.
Brak podstawowych informacji związanych z transakcją to najważniejszy zarzut dotyczący sklepów internetowych. Kontrolę działających w sieci przedsiębiorców przeprowadziła Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK. Zastrzeżenia dotyczą aż 89 z 126 sklepów.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed nieuczciwymi firmami wysyłkowymi, które proponują łatwy zysk. Tym razem Urząd zwraca uwagę na Światową Komisję Finansową.