Liczba wyników: 499
Opłata za obsługę pasażera, tłumienie hałasu, lotniskowa, podatek pokładowy, od pasażera - to tylko niektóre z kosztów, które ponosi konsument podróżujący samolotem. W ramach międzynarodowego projektu UOKiK sprawdzał, jakie opłaty stosują linie lotnicze i jak je obliczają.
Getin Noble Bank pobierał niezgodnie z prawem opłaty od użytkowników swoich kart kredytowych, którzy spóźniali się ze spłatą zadłużenia. UOKiK uznał, że bank naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości blisko 2 mln zł.
Bardzo wielu Polaków ma rachunki bankowe: osobiste, wspólne, z wyznaczonymi pełnomocnikami. Co jednak dzieje się z rachunkiem po śmierci właściciela? Czy można z niego wypłacać pieniądze? Na pytania związane z obsługą konta bankowego po śmierci właściciela odpowiada poradnik przygotowany przez Związek Banków Polskich.
Konsumenci oraz rolnicy prowadzący gospodarstwa rodzinne w sporach sądowych z bankami będą ponosili niższe opłaty. Sejm przyjął nowelizację ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych.
Internet niesie dla osób starszych wiele korzyści. Emerytura wpływająca na konto bankowe, zakupy spożywcze bez wychodzenia z domu czy nawiązywanie nowych znajomości to zachęta do „bycia online”. Wystarczy tylko przełamać lody. Jednak według danych GUS tylko 12% Polaków i 8% Polek w wieku 55-74 lat co najmniej raz w tygodniu korzysta z sieci.
Lokaty bankowe dają za mały zysk, aby pokonać inflację. Z problemem tym masowo stykali się już Polacy, którzy za swoje oszczędności otwierali lokaty w 2016 roku. Jeśli bieżące prognozy okażą się trafne, to nie ma nadziei na poprawę losu deponenta nawet do 2021 roku – wynika z analizy Open Finance.
Ponad 5,5 miliona osób w wieku 55+ ma kredyty bankowe na łączną kwotę ponad 77,7 mld zł, co stanowi 13 proc. wszystkich kredytów gospodarstw domowych. 11 proc. spośród osób w tej grupie wiekowej wzięło kredyt w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W tym samym czasie co dziesiąta osoba 55+ dokonała zakupu na raty.
Do przeszłości należą czasy, gdy emeryci, co miesiąc niecierpliwie czekali na wizytę listonosza. Część z nich jeszcze wprawdzie chce dostawać gotówkę do domu, ale już ponad 73 proc. seniorów otrzymuje zamiast gotówki przelew na swoje bankowe konto. Zaledwie dziesięć lat temu z takiej możliwości korzystał tylko co drugi emeryt.
Nieuczciwa reklama, pomijanie istotnych informacji w ofercie i umowie, wygórowane opłaty przygotowawcze i windykacyjne, utrudnianie odstąpienia od umowy – to najczęstsze zagrożenia, na jakie narażeni są konsumenci pożyczający pieniądze od firm pożyczkowych.
Wydatki na żywność, stałe opłaty, leki oraz inne artykuły pierwszej potrzeby to dziedziny życia, w których internauci najbardziej odczuwają skutki kryzysu finansowego. Takiej odpowiedzi udzieliła jedna piąta użytkowników sieci powyżej 18 roku życia, która dostrzega negatywne konsekwencje załamania gospodarczego. W mniejszym lub większym stopniu kryzys dotyka co trzeciego dorosłego internautę.