Liczba wyników: 1892
Ponad połowa Polaków (55%) nie sprawdza regulacji dotyczących danych osobowych na portalach społecznościowych – wynika z raportu Procontent Communication nt. „Bezpieczeństwa w social media”. Dodatkowo co trzeci badany Polak loguje się na serwisach internetowych korzystając z Facebookowego konta.
Niedaleko pada jabłko od jabłoni - mówi powiedzenie, jednak czy dzieci znanych kobiet są równie medialne jak ich matki? Press-Service Monitoring Mediów przygotował ranking medialności 10 wybranych par sławnych matek i córek. Na ich temat od początku roku opublikowano ponad 17 tys. informacji. 22 proc. przekazu dotyczyło Agaty Dudy - zwyciężczyni podsumowania.
Wskaźnik medialności recesji ponownie rośnie. W sierpniu podniósł się o 4,5 proc., osiągając wartość 306 punktów wobec 293 w lipcu – podał „Press-Service Monitoring Mediów”. Informacje te stanowią – w połączeniu z fatalnymi danymi płynącymi z polskiej gospodarki – wyraźne ostrzeżenie przed tym, co najprawdopodobniej czeka nas już jesienią i w 2013 roku.
W kwietniu prasa pisała więcej o liderze opozycji – Jarosławie Kaczyńskim, niż o premierze Donaldzie Tusku. Prezes PiS na długo zajął czołówki, głównie za sprawą rocznicy katastrofy smoleńskiej i związanych z nią kontrowersyjnych wypowiedzi. Comiesięczne badanie „Scena Polityczna” opublikował „Press-Service Monitoring Mediów”.
Niedzielna kanonizacja dwóch papieży odbija się głośnym echem w światowych mediach. „Historyczne kanonizacja dwóch papieży przynosi radość i kontrowersje", pisze Reuters. „Kanonizacja: Jan XXIII i Jan Paweł II, jakie dziedzictwo dla Kościoła?", pyta le Figaro. „Wybór Franciszka: połączenie dwóch różnych papieży historycznym świętem dla Kościoła", uważa La Repubblica.
Jarosław Kaczyński stopniowo przestaje być "modnym" obiektem ataków mediów. W lutym niekorzystne dla niego publikacje stanowiły tylko 8 proc. tekstów z dzienników ogólnopolskich. To niewiele nie tylko w porównaniu do Donalda Tuska (25 proc.), czy Janusza Palikota (45 proc.), ale także jeśli porównamy liczby krytycznych tekstów z poprzednich miesięcy - to juz po raz trzeci z kolei krytyka byłego premiera słabła – wynika z badania „Scena Polityczna” prowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
W czerwcu 2012 roku piłkarskie mistrzostwa zdominowały media, odsuwając w kąt nawet politykę. Euro nie tylko było głównym tematem cytowań, ale też pozwoliło na zaistnienie - a przynajmniej spory awans - w rankingu opiniotwórczości, sportowej prasie i portalom. Sportowe awanse nie sięgnęły jednak podium: pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zdobyła Gazeta Wyborcza, drugie Rzeczpospolita, a trzecie Dziennik Gazeta Prawna - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Tuż za podium uplasowały się: RMF FM, Radio ZET oraz Przegląd Sportowy.
Temat katastrofy smoleńskiej był najczęściej podnoszonym w telewizyjnych serwisach informacyjnych w ciągu ostatniego roku. Sposób jego pokazywania w tym czasie ewoluował, wielokrotnie nabierając zabarwienia politycznego - wynika z raportu opracowanego przez Press-Service Monitoring Mediów.
Wyniki nowych badań międzynarodowych pokazują, że w ciągu ostatnich 20 lat relacje w mediach na temat HIV/AIDS (ludzkiego wirusa niedoboru odporności/zespołu nabytego niedoboru odporności) w krajach rozwiniętych skurczyły się o ponad 70%.
Podobno Polacy wiecznie narzkają. Dlatego zaskakujące jest, że w ciągu jednego miesiąca zamieszczają internauci w mediach społecznościowych aż 5,5 miliona informacji pozytywnych. Jeszcze bardziej zadziwia fakt, że aż 80 procent tych treści zamieszczają kobiety, które - według niektórych panów - stale marudzą. Czyżby stereotypy nie miały nic wspólnego z rzeczywistością?
Zapisuj przykrości i wyrzuć kartkę – tak natychmiast osłabisz gniew i złość