Liczba wyników: 7418
Sylwestrowe problemy przyprawiają o zawrót głowy. Czy szatnia odpowiada za nasze okrycia wierzchnie i inne pozostawione w niej rzeczy? Czy można reklamować nieudaną imprezę sylwestrową? Jak bezpiecznie korzystać z solarium? Czego domagać się u fryzjera?
Dokument tożsamości, potwierdzenie prowadzenia działalności gospodarczej oraz formularz odstąpienia od umowy – takie dokumenty przed zawarciem umowy każdy akwizytor czy sprzedający na pokazie musi przedstawić klientowi. UOKiK przypomina o prawach kupujących poza lokalem przedsiębiorcy.
„Po pierwsze nie szkodzić" - to jedna z podstawowych zasad etyki lekarskiej. Tymczasem Stowarzyszenie Pacjentów Primum Non Nocere donosi, że w polskiej służbie zdrowia odnotowuje się co najmniej 20 tysięcy błędów medycznych w ciągu jednego roku. Mimo to zaledwie 2 tysiące ofiar błędnego podstępowania medycznego dochodzi swoich praw. Okazuje się jednak, że przy odrobinie determinacji i z zastrzykiem fachowej wiedzy, mamy duże szanse na odszkodowanie. Jak je uzyskać?
Konsumentów często nurtuje następujące pytanie: „Jak mogę poznać, że dane praktyki handlowe są nieuczciwe?” Udzielenie odpowiedzi na to pytanie ułatwia unijna Dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowych.
Zbliża się Wielkanoc, a w związku z tym więcej czasu spędzamy na zakupach, przedświąteczna gorączka kupowania juz się zaczęła a wraz z nią powinniśmy być bardziej ostrożni przy nabywaniu towarów, zwłaszcza żywnościowych. Według badań przeprowadzonych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prawie 80% badanych kupuje artykuły żywnościowe zwracając uwagę głównie na cenę.
W ostatnim czasie do UOKiK napływa wiele pytań od konsumentów zaniepokojonych zaistniałą sytuacją. Wątpliwości budzą kwestie związane między innymi z naliczaniem odsetek za nieterminowe uregulowanie należności. Konsumenci pytają także, co w sytuacji, gdy wysłaliśmy pocztą wypowiedzenie umowy, a list nie dojdzie na czas. Czy i w jakich sytuacjach możemy domagać się odszkodowania? Jeśli tak, to od kogo?
Wszystkie wzorce umów zawieranych z klientami indywidualnymi i alternatywnymi dostawcami przez szesnastu działających w Polsce dostawców gazu, zawierały zapisy naruszające prawa konsumentów - to wynik kontroli przeprowadzonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Gazownicy łamali przepisy dotyczące sposobu i warunków rozwiązania umowy, wstrzymywania dostaw gazu czy terminu składania reklamacji.
Trwa ogólnopolska kampania edukacyjna „Prawa Pacjenta, Moje Prawa”. Przedsięwzięcie mana celu propagowanie wiedzy na temat praw przysługujących wszystkim pacjentom oraz zachęcenie do aktywnego poszukiwania informacji o swojej chorobie i możliwościach leczenia.
88-letni Sa-nguan Sunthornwong zamieszkujący Suphan Buri w Tajlandii został magistrem prawa. Aby uzyskać tytuł, studiował dwanaście lat.
W sklepach właśnie zaczęły się letnie wyprzedaże. O 30, 50 a nawet 70 proc. taniej można kupić ubrania, buty czy sprzęt RTV. Dla wielu z nas taki upust jest propozycją nie do odrzucenia. UOKiK radzi, na co uważać w zakupowej gorączce i jak egzekwować swoje prawa.