Liczba wyników: 204
Rosną opłaty bankowe. Dla wielu Polaków jest to powód do zlikwidowania bądź przeniesienia rachunku do konkurencyjnej instytucji. Jednak, jak to w życiu bywa, rozstania są trudne – z jednej strony banki mogą utrudniać klientom odejście, z drugiej klienci mogą nie chcieć zmieniać swoich przyzwyczajeń. Jak wygląda proces przeniesienia rachunku i kiedy warto zdecydować się na ten krok?
Kredyt hipoteczny to zobowiązanie, które spłacamy przez wiele lat. Jeśli w wyniku utraty pracy lub innych problemów nie możemy poradzić sobie z regulowaniem rat, nie uciekajmy od kłopotów. Istniej wiele rozwiązań, które mogą pomóc w takiej sytuacji, ale trzeba podjąć odpowiednie działania. Co zrobić, gdy nie stać nas na spłatę zobowiązań?
Zdecydowana większość Polaków nawiązując relację z partnerem nie jest zainteresowana tym, czy jest on zadłużony – wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Millward Brown na zlecenie Krajowego Rejestru Długów. Część z nich musi niestety później za to zapłacić.
Do końca 2015 roku gminy miały obowiązek dopisać wszystkich dłużników alimentacyjnych do biur informacji gospodarczej. Te, które to zrobiły przekazały do Krajowego Rejestru Długów informacje o 266 548 dłużnikach, którzy swoim dzieciom zalegają ponad 8,2 miliarda złotych.
Zaległe zobowiązania, przekraczające 200 zł z co najmniej 60-dniowym opóźnieniem, ma 1 mln 977 tys. osób, czyli 6,3 proc. dorosłych Polaków. Łączna kwota zaległości to 40,39 mld zł. Składają się na nią m.in. niezapłacone rachunki za usługi telekomunikacyjne, telewizję kablową, prąd, gaz, czynsz za mieszkanie, niezapłacone alimenty, grzywny sądowe, mandaty za jazdę bez biletu, a także niespłacone kredyty hipoteczne i konsumpcyjne oraz pożyczki pozabankowe – wynika z najnowszej, 31. edycji Raportu InfoDług opracowanego przez BIG InfoMonitor. Na obsługiwane nieterminowo kredyty przypada 29,2 mld zł, natomiast na pozostałe zobowiązania – 11,18 mld zł.
W czasie ostatniego roku tylko 32% klientów nie miało zastrzeżeń wobec sklepów internetowych, w których zrobili zakupy. Pozostali albo nie doczekali się dostawy w ustalonym terminie, albo też otrzymali produkt różniący się od tego, co oferował sklep. A co 8. zawiedziony klient w ogóle nie doczekał się realizacji swojego zamówienia. Tuż przed Bożym Narodzeniem, Rzetelna Firma postanowiła przyjrzeć się doświadczeniom klientów e-sklepów i zapytać ich, jak ważna jest dla nich wiarygodność takiego sprzedawcy.
Kancelarie prawne nie tylko doradzają, ale też reprezentują swoich klientów przed sądami i organami administracji, podczas transakcji biznesowych i negocjacji oraz wszędzie tam, gdzie potrzebna jest pomoc prawna. I choć wartość rynku wyceniana jest już na 9 zer, zdarzają się też takie kancelarie, które nie radzą sobie z zarządzaniem własnymi finansami. Zadłużeni prawnicy, o których informacje przekazane zostały do Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej, są winni już na ponad 10 milionów złotych.
Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że drobna pomyłka podczas realizowania przelewu może drogo kosztować. Jeśli zamiast na swoje konto oszczędnościowe przekażemy pieniądze na rachunek walutowy, to możemy stracić kilkaset złotych. Kilkadziesiąt złotych może kosztować błąd w sposobie realizacji przelewu lub w kwocie spłaty karty kredytowej.
Ostatnia decyzja Rady Polityki Pieniężnej sprawiła, że stopy procentowe pozostają na tym samym poziomie 1,5 proc. Dla kredytobiorców oznacza to atrakcyjne oprocentowanie kredytów hipotecznych, czyli niskie raty. Powodów do zadowolenia nie mają jednak oszczędzający, gdyż przekłada się to również na bardzo niskie oprocentowanie lokat i kont oszczędnościowych.
O miliard złotych wzrosła od 1 lipca wartość niezapłaconych alimentów, które trafiły do Krajowego Rejestru Długów. To efekt wejścia w życie Ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie KodeksU karnEGO oraz niektórych innych ustaw. Z informacji napływających z gmin wynika, że do końca roku ta kwota może jeszcze znacząco wzrosnąć.