Liczba wyników: 8264
Już ponad połowa Polaków złoży swoje zeznanie podatkowe PIT za 2017 rok przez Internet. Jest to wzrost o 6 punktów procentowych w porównaniu z rokiem poprzednim. Z elektronicznego wniosku o przygotowanie zeznania rocznego przez fiskusa (PIT-WZ) zamierza skorzystać zaledwie 5% podatników. Rośnie liczba osób, które przekazują 1 procent swojego podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego – w tym roku OPP wsparło lub zamierza wesprzeć 82% respondentów. Ponad połowa podatników rozlicza się ze współmałżonkiem – wynika z najnowszego raportu KPMG.
W czerwcu 2014 r. ruszyły pierwsze e-usługi dla kierowców: „Historia pojazdu” i „Bezpieczny autobus”. Pierwsza umożliwia potencjalnemu nabywcy używanego samochodu, zarejestrowanego w Polsce, ocenę stanu technicznego pojazdu. Druga - zwiększa bezpieczeństwo pasażerów transportu autobusowego, m.in. dzieci, wyjeżdżających na zorganizowany wypoczynek. Od 4 stycznia 2016 r. mają działać kolejne usługi m.in. „Sprawdź moje uprawnienia” oraz „Sprawdź informację o punktach karnych” - posłowie zmienili Prawo o ruchu drogowym.
Czy emotikony i hasztagi są już nową częścią zdania, a autokorekta zastąpiła słowniki języka polskiego? Ile błędów można popełnić w 140 znakach jednego wpisu na Twitterze? I czy wstawiając kolejne zdjęcia na Instagramie mamy czas by pomyśleć nie tylko o jakości obrazu, ale też o poprawności jego opisu? Jakie błędy językowe popełniają Polacy w Internecie i mediach społecznościowych. Gdzie jest ich najwięcej? Na te pytania odpowiada najnowszy raport Kompas Social Media.
Ponad 70 procent Polaków szukając lekarza, pyta przede wszystkim. Internetowym opiniom o lekarzach nie ufamy, ponieważ nie sposób ocenić ich wiarygodność. Takie wnioski niesie badanie OBOAK, przeprowadzonego na zlecenie programu Trusted Trader Polska.
Często powierzchowny i szybki świat cyfrowych mediów społecznościowych potrzebuje zastrzyku spokoju, refleksji i czułości, jeśli to ma być „sieć dla ludzi", powiedział papież Franciszek z okazji 48. Dnia Środków Społecznego Przekazu.
Od dziś klienci Poczty Polskiej mogą w Internecie kupić i wydrukować znaczki pocztowe, wysłać listy lub kartki, które w papierowej formie dostarczy listonosz.
Sezon urlopowy powoli dobiega końca. Jest to dobry moment na przedstawienie nowych trendów na rynku turystycznym, a także ukazanie nowych preferencji Polaków w tym segmencie. Rynek usług turystycznych ulega nieustannym przemianom. Ma na to wpływ wiele czynników - politycznych, gospodarczych, a nawet technologicznych.
Ponad 3,5 tys. bibliotek publicznych w Polsce przez następne trzy lata będzie nadal bezpłatnie korzystać z Internetu. Darmowy dostęp do sieci będą mogły uzyskać także kolejne placówki. To efekt porozumienia podpisanego przez ministrów Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Administracji i Cyfryzacji a także przedstawicieli Orange Polska, Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.
Najnowsze wyniki globalnego badania Digital Life, przygotowanego przez agencję badawczą TNS reprezentowaną w Polsce przez TNS Pentor i TNS OBOP, pokazują, że konsumenci z rynków rozwijających się są tak bardzo zafascynowani możliwościami Internetu, że gdy uzyskują do niego dostęp, szybko wywiera on wyraźny wpływ na ich życie.
Komisja Europejska przedstawiła założenia polityki dostępu do Internetu. Do 2020 r. wszyscy mieszkańcy Unii Europejskiej mają mieć zapewniony dostęp do Internetu o przepustowości 30 Mb/s, a co najmniej 50 proc. europejskich gospodarstw domowych powinno otrzymać dostęp do Internetu o przepustowości 100 MB/s.
Starszy wiek – kolejne pokolenia uważają, że zaczyna się później