Liczba wyników: 2254
Na pytanie dotyczące obaw przed zagrożeniami online niemal dwie piąte użytkowników Internetu odpowiada, że nie dostrzega żadnych niebezpieczeństw. Z jakimi zagrożeniami czy też, ogólnie mówiąc, negatywnymi aspektami Internetu użytkownicy zetknęli się osobiście?
Prawie co dziesiąty internauta przegląda zasoby sieci siedząc w toalecie (domowej lub biurowej), a co trzeci leżąc w łóżku – takie są wyniki badań przeprowadzonych przez brytyjskiego dostawcę Internetu, firmę Plusnet.
Chciałbyś surfować po Internecie, ale nie chcesz kupować komputera? Wkrótce będzie to możliwe. Niemiecka firma Siemens we współpracy z firmą BITel testuje właśnie nowy sposób korzystania z Internetu i wszystkiego, co się z tym wiąże tzn. pisanie tekstów, wysyłanie poczty elektronicznej lub tworzenie elektronicznych albumów fotograficznych - bez posiadania w domu jednostki centralnej.
Z każdym rokiem przybywa Polaków, którzy dokonują zakupów w Internecie. Obecnie 46 % z nas kupuje w sieci – wynika z danych Optimy. Do tej formy kupowania zachęca oszczędność czasu i pieniędzy. Okazuje się, że najchętniej kupujemy w sieci odzież i buty, najrzadziej zaś jedzenie i meble.
Aż 41 procent Polaków będzie w tym roku szukało w sieci pomysłów na świąteczne prezenty. Gdy jednak dochodzi do zakupu, wygrywają sklepy tradycyjne, gdzie prezenty kupuje 60 procent z nas. Zakupy on-line wybieramy, gdy chcemy kupić na prezent filmy, sprzęt elektroniczny, gry komputerowe czy płyty z muzyką - wynika z corocznego badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2014”.
Choć Polacy są niezwykle przywiązani do tradycji Bożego Narodzenia, w rozsądny sposób wydają pieniądze na świąteczne zakupy. W tym roku na bożonarodzeniowe prezenty, jedzenie oraz spotkania z najbliższymi statystyczna polska rodzina wyda ok. 1 126 zł.
Zakupy grupowe to jedno z najszerzej komentowanych ostatnio zjawisk w polskim internecie. Wg badania PBI z grudnia 2010 roku zasięg serwisów zakupów grupowych sięga już blisko 18%, a łączna liczba ich użytkowników wynosi prawie 3,2 mln. Co więcej popularność tej formy kupowania w sieci ciągle rośnie.
Prawie 55 proc. przebadanych e-konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online w zagranicznych sklepach. Klienci najczęściej szukają tam ubrań i butów (68 proc.), elektroniki (53 proc.) oraz zabawek i akcesoriów hobbystycznych (53 proc.). Coraz więcej osób płaci za pośrednictwem telefonu lub tabletu – w niektórych krajach to prawie połowa wartości wszystkich transakcji internetowych.
Robienie zakupów, wykonywanie obowiązków domowych, jak również praca zawodowa to zajęcia, którymi Polacy powszechnie zajmują się w niedzielę – wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Na niedzielne zakupy decyduje się blisko 4/5 Polaków (79%), z kolei 2/3 (66%) wykonuje w ten dzień obowiązki domowe, a blisko połowa (43%) pracuje tak jak w inne dni tygodnia.
W czasie ostatniego roku tylko 32% klientów nie miało zastrzeżeń wobec sklepów internetowych, w których zrobili zakupy. Pozostali albo nie doczekali się dostawy w ustalonym terminie, albo też otrzymali produkt różniący się od tego, co oferował sklep. A co 8. zawiedziony klient w ogóle nie doczekał się realizacji swojego zamówienia. Tuż przed Bożym Narodzeniem, Rzetelna Firma postanowiła przyjrzeć się doświadczeniom klientów e-sklepów i zapytać ich, jak ważna jest dla nich wiarygodność takiego sprzedawcy.
Starszy wiek – kolejne pokolenia uważają, że zaczyna się później