Liczba wyników: 62
Rozliczenie za przesyłki pobraniowe, zakup znaczków pocztowych czy towarów handlowych w placówkach pocztowych – to tylko niektóre rozwiązania, z których od czerwca będą mogli korzystać klienci Poczty Polskiej. Do placówek pocztowych trafi 8,5 tys. terminali płatniczych. Usługa będzie dostępna we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej. Obsługę kart płatniczych w placówkach Poczty Polskiej zrealizuje konsorcjum PKO Banku Polskiego i firmy eService.
Poczta Polska długo zwlekała z przeprowadzeniem zmian i nie wykorzystała szansy na dostosowanie się do rynku otwieranego dla innych operatorów pocztowych - wykazała kontrola przeprowadzona przez Najwyższą Izbę Kontroli. Lista zarzutów jest jednak dłuższa. Brak systemu motywacyjnego sprawia, że listonosze, zamiast dostarczać paczki do domów, wolą zostawiać w skrzynkach awiza. Klienci zmuszeni są odbierać przesyłki osobiście, jednak tylko 20 urzędów pocztowych w kraju jest czynnych przez całą dobę, a większość działa w godzinach, które pokrywają się z godzinami pracy innych firm i instytucji.
19 mln zł – to kwota, którą przestępcy w 2017 r. wyłudzili od seniorów m.in. przez telefon, podając się za pracowników firm pożyczkowych i operatorów telekomunikacyjnych. Tylko w I kw. 2018 r. w wyniku tego typu oszustw starsze osoby utraciły 4,3 mln zł. W trakcie rozmowy telefonicznej można nie tylko paść ofiarą przestępstwa, np. gdy oszust podaje się za pracownika banku w celu wyłudzenia danych osobowych, ale także zawrzeć niekorzystną umowę, co z całą pewnością dotkliwie odczuje nasz domowy budżet. Warto zatem wiedzieć, jak uniknąć podejmowania takich błędnych decyzji i jak bezpiecznie zawierać umowy na odległość, by te nie stały się źródłem poważnych problemów finansowych.
Młody, wykształcony i z wielkiego ośrodka – taki obraz internetowego klienta dominuje w powszechnej świadomości i znajduje potwierdzenie w badaniach. Jednak coraz silniejszą grupę użytkowników sklepów online stanowią internauci w wieku 50 lat i starsi.
Kochany św. Mikołaju! Piszę do Ciebie… Tak zaczyna się prawie każdy dziecięcy list do postaci, która w świecie najmłodszych zajmuje szczególne miejsce. Co roku scenariusz jest zazwyczaj ten sam – po miesiącach niecierpliwego oczekiwania przychodzi wreszcie chwila, aby zdradzić swoje marzenia św. Mikołajowi z przekonaniem, że pyzaty, brodaty, pogodny staruszek spełni wszystkie powierzone mu pragnienia.
Seniorzy należą do grupy częstych klientów różnych instytucji finansowych, w tym firm pożyczkowych. Zazwyczaj są też sumienni i w porę płacą swoje zobowiązania. Niestety, bywa i tak, że liczba i kwoty pożyczek przekraczają możliwości spłacania. Jak uniknąć takiej sytuacji? Na co zwracać uwagę przy gospodarowaniu pieniędzmi? Czy istnieje "dobra pożyczka dla seniora"?
Prawie 55 proc. przebadanych e-konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online w zagranicznych sklepach. Klienci najczęściej szukają tam ubrań i butów (68 proc.), elektroniki (53 proc.) oraz zabawek i akcesoriów hobbystycznych (53 proc.). Coraz więcej osób płaci za pośrednictwem telefonu lub tabletu – w niektórych krajach to prawie połowa wartości wszystkich transakcji internetowych.
Opóźniony lub odwołany lot? Zgubiony, zniszczony lub opóźniony bagaż? A może rezygnacja z wycieczki samolotowej tuż przed wyjazdem? Wszystkie te sytuacje zdarzają się podróżnym, zwłaszcza w wakacje. Wtedy liczba lotów jest największa, a lotniska odprawiają miliony pasażerów. Jak przygotować się do podróży samolotem i jak dochodzić swoich praw lub odszkodowania, gdy ta podróż nie przebiega zgodnie z planem?
6 lutego po raz czternasty obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI). Hasło zwraca uwagę na działanie każdego użytkownika sieci WWW. W czasach masowego korzystania z komputerów, czy urządzeń mobilnych, codziennie stykamy się z siecią internetową. Dlatego warto wspomnieć o tym, jak robić to bezpiecznie.
Prezenty gwiazdkowe to nieodłączny element świąt. Lubimy dostawać oraz dawać podarki, co pokazują coroczne dane dotyczące bożonarodzeniowych wydatków Polaków. Jednak może zdarzyć się, że upominek nie trafi w gusta osoby obdarowanej. Pamiętajmy, że polskie prawo w niektórych wypadkach pozwala nam na zwrot nietrafionego prezentu do sklepu. Kiedy możemy skorzystać z tej możliwości?