Liczba wyników: 870
Internet jest coraz częściej obecny w naszym życiu – wielu z nas już nie wyobraża sobie bez niego życia. Zawieramy tu nowe znajomości, robimy zakupy, załatwiamy formalności, dokonujemy płatności… Sieć jest potrzebna i wygodna, bywa jednak niebezpieczna, bo możemy tu utracić to, co najważniejsze – tożsamość.
Decydując się na zakupy przez internet oprócz dostępności produktów najczęściej bierzemy pod uwagę ich cenę oraz wiarygodność samego sklepu. Co czwarty Polak zrezygnował z zakupu w sklepie internetowym z powodu braku dogodnej dla siebie formy płatności – wynika z badania ICAN Research dla Płatności Online BM.
Słowa mają olbrzymią moc, zwłaszcza w internecie. W wirtualnym świecie, w którym plotka porusza lawinę zdarzeń, a jeden negatywny komentarz może zdecydować o czyimś być albo nie być, opinia o produktach i usługach ma duże znaczenie. I to zarówno dla konsumentów, zastanawiających się nad wyborem najlepszego rozwiązania dla siebie, jak i dla pośredników sprzedających towary i usługi innych firm.
Kupujemy coraz więcej literatury i płyt bez wychodzenia z domu - to wniosek z badania rynku przeprowadzonego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W latach 2006-2009 wartość zakupów książek przez Internet zwiększyła się z 99 do ponad 225 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 127 proc. Sprzedaż muzyki na nośnikach tradycyjnych z 22 do niemal 50 mln zł. W obu przypadkach największy wzrost miał miejsce w 2007 roku.
26 marca odbył się finał konkursu „Strona Internetowa bez Barier" zorganizowanego przez portal Widzialni i media Agory. Ogłoszenie wyników poprzedzone zostało konferencją „Niepełnosprawni w sieci".
Osoby dojrzałe i w zaawansowanym wieku stanowią ogromną grupę konsumencką, która mogłaby znacznie zwiększyć dochody firm sprzedających swe produkty przez Internet, jednak – jak pokazuje raport firm Focalyst i Dynamic Logic – ich oczekiwania i potrzeby wciąż są ignorowane przez sprzedawców online.
Rozpoczyna się kolejna edycja kursów internetowych dla seniorów organizowanych w ramach Akademii e-Seniora UPC, programu odpowiedzialności społecznej, którego celem jest walka z wykluczeniem technologicznym. Kursy w Katowicach rozpoczną się 19 listopada br. Akademia e-Seniora cieszy się niesłabnącym powodzeniem. W Katowicach w tym roku zostało przeszkolonych 48 seniorów, w całej Polsce razem od ubiegłego roku już ponad 1000 osób.
Dokonując zakupu przez internet coraz częściej decydujemy się na płatność kartą. O czym należy pamiętać by dokonywanie płatności kartą płatniczą w Internecie było bezpieczne?
Tylko dwie witryny internetowe pasażerskich przewoźników kolejowych uzyskały ocenę bardzo dobrą w audycie dostępności serwisów internetowych dla osób z niepełnosprawnością, przeprowadzonym na zlecenie Urzędu Transportu Kolejowego. Ponad 70% witryn objętych badaniem eksperci Fundacji Widzialni przyznali ocenę niedostateczną.
Po raz pierwszy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skorzystał z prawa do ostrzeżenia konsumenckiego. UOKiK przed korzystaniem ze stron ale-gratka.pl, bez-posrednikow.pl, ofertynet.com.pl, ale-gratka.com, alegratka.eu, top-gratka.pl. Serwisy te mogą powodować znaczne straty dla klientów. Ostrzeżenia są wykorzystywane w przypadku stwierdzenia przez Urząd szczególnie uzasadnionego podejrzenia stosowania przez przedsiębiorcę nielegalnych praktyk, mogących narazić konsumentów na straty.