Liczba wyników: 1898
Pomimo wejścia w życie postanowień Dyrektywy w sprawie rynków instrumentów finansowych MiFID, nadal blisko 2/3 badanych banków komercyjnych nie spełnia obowiązujących standardów w sposób zadowalający - wynika z analizy stworzonej przez ekspertów firmy doradczej Deloitte. Banki nadal niedostatecznie informują klientów na temat ryzyka związanego z danym produktem bądź usługą.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził 280 wzorców umów o karty płatnicze w 12 bankach. Wszystkie przebadane banki stosowały niekorzystne dla swoich klientów postanowienia.
W ciągu ostatnich dwóch lat istotnie zmieniły się nasze zwyczaje związane z wypłatą i posiadaniem gotówki. Z jednej strony rzadziej pobieramy ją z bankomatów, choć ich wciąż w naszym kraju przybywa. Z kolei, gdy już się na to decydujemy, podejmujemy kwotę o 25% wyższą, niż było to jeszcze w 2014 r. Najszybciej od 2008 r. przyrasta wartość gotówki w obiegu. Na przestrzeni dwóch lat nastąpił wzrost aż o 30%.
Najczęstszymi przyczynami zmiany banku wśród Polaków są atrakcyjna oferta innego podmiotu, podwyżka opłat/prowizji oraz mała liczba dostępnych bankomatów – wynika z raportu pt. „Zaufanie Polaków do banków” przeprowadzonego na zlecenie Procontent Communication. Prawie 100 proc. respondentów badania posiada konto w banku, a ponad połowa badanych (57 proc.) przyznaje, że zdarzyło się jej zmienić bank.
Wkład własny i zdolność kredytowa to dwie najważniejsze kwestie przy ubieganiu się o kredyt. Bez środków własnych i odpowiednich dochodów nie otrzymamy kredytu. O ile, łatwo jest wyliczyć ile oszczędności będzie potrzebnych, jako wkład własny do kredytu, o tyle ze zdolnością kredytową jest już trudniej, bowiem wpływa na nią kilka ważnych czynników.
W ostatnich latach część banków zdecydowało się na wycofanie oferty adresowanej do płci pięknej. Okazało się, że to proponowane przez nie ładne karty płatnicze czy programy rabatowe, to za mało, aby zyskać zainteresowanie kobiet – wynika z obserwacji Expandera. Dla przezornych i zapobiegliwych Polek istotniejsze od kolorowych kart płatniczych jest zwykle poczucie bezpieczeństwa finansowego.
W grudniu banki chciały pożyczyć rodzinom na mieszkanie wyraźnie mniej niż przed rokiem. Czas pokaże czy jest to preludium przed zmianami, które czekają rynek w przyszłym roku. Większość z nich utrudni dostęp do bankowego finansowania.
Najważniejszym czynnikiem wpływającym na ocenę banków w wymiarze reputacji i zaufania jest osobiste doświadczenie konsumenta – wynika z badania „Reputacja polskiego sektora bankowego 2016” zrealizowanego w marcu przez TNS Polska. Polacy mają na ogół pozytywne osobiste doświadczenia w relacjach z bankami i to one w największym stopniu determinują społeczną ocenę banków.
„Specyfika biznesu bankowości polega nie tylko na zaufaniu klientów do banków ale także wymaga wzajemnego zaufania i współpracy wszystkich instytucji obecnych na rynku finansowym” – powiedział podczas konferencji prasowej Związku Banków Polskich prezes Krzysztof Pietraszkiewicz. Budowa zaufania do sektora bankowego była i nadal będzie priorytetem działalności banków w roku 2008” – dodał.
Ograniczanie odpowiedzialności za opóźnienia lub niedostarczenie przesyłki, utrudnianie rozpatrzenia reklamacji - to tylko niektóre postanowienia stosowane przez firmy kurierskie, które zakwestionował UOKiK. W trakcie kontroli zbadano regulaminy 30 przedsiębiorców.