Liczba wyników: 851
Już obecnie osoby kupujące przez internet maja więcej uprawnień niż ci, którzy kupują towary w tradycyjny sposób. A będzie tylko lepiej, ponieważ od czerwca wchodzą w życie nowe przepisy dające e-nabywcom jeszcze większe przywileje. Czy sklepy internetowe są na to przygotowane? Czego możemy od nich wymagać?
Zaraz po Bożym Narodzeniu rozpoczynają się wyprzedaże, jednak ich apogeum przypada właśnie na styczeń. Tradycji tej od lat lat poddają się Amerykanie, Brytyjczycy czy Francuzi, a od niedawna także Polacy. Przecenami kuszą księgarnie, sklepy odzieżowe, a także te z elektroniką czy zabawkami - zarówno stacjonarne, jak i internetowe.
Sezon urlopowy powoli dobiega końca. Jest to dobry moment na przedstawienie nowych trendów na rynku turystycznym, a także ukazanie nowych preferencji Polaków w tym segmencie. Rynek usług turystycznych ulega nieustannym przemianom. Ma na to wpływ wiele czynników - politycznych, gospodarczych, a nawet technologicznych.
Jak mówi pewien przebój z popularrnego filmu świątecznego, "Gwiazdka jest wszędzie". Z głośników w centrach handlowych radośnie rozbrzmiewają zachęcające do zakupów utwory. Promocje, rabaty, wyprzedaże poprzednich kolekcji widoczne są już na każdym kroku. To właśnie te czynniki zachęcają nas do często niekontrolowanych zakupów. Niestety gdy już dotrzemy do domu, zdarza się, że zakupiony przez nas produkt nie jest w pełni sprawny, uszkodzony lub po prostu nie działa. Co w takiej sytuacji może zrobić konsument? Oto kilka prostych porad.
Prezenty zamawiane przez Internet, paczki, kartki z życzeniami - co zrobić, gdy nie dojdą na czas? Czy można oddać nietrafiony prezent bez względu na kraj zakupu? Jak płacić bezpiecznie? Porady dla Świętych Mikołajów kupujących w sieci przedstawia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Rok temu dokonałem zakupu na raty i dostałem do niego kartę kredytową. Użyłem jej kilka razy, ale teraz chciałbym ją zlikwidować, ponieważ bank, który ją wystawił wprowadza zmiany w cenniku. Czy jeśli wypowiem kartę, to będzie to miało wpływ na nadal spłacany przez mnie kredyt ratalny?
Na zakupach Polacy są raczej dość oszczędni i ostrożni, kupują przeważnie to, co jest im niezbędnie potrzebne i co dobrze znają - to konkluzje z badania zrealizowanego przez CBOS. Zdecydowanie najważniejszym kryterium wyboru danego produktu jest wciąż dla większości z nich cena, a daleko w tyle pozostaje jego jakość czy marka. Takie decyzje to wynik ograniczonych środków finansowych, narzucających oszczędny tryb życia i pozostawiających niewiele miejsca na luksus.
O tym, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, nie trzeba nikogo przekonywać. W zasadzie z nastaniem lata większość kobiet marzy o zmianie wizerunku - fryzury, garderoby, makijażu. I tu pojawia się problem, bo choć propozycji w sklepach i kolorowych magazynach jest bez liku, czujemy instynktownie, że nie wszystko do nas pasuje - z racji wieku, figury czy po prostu upodobań.
Aż 41 procent Polaków będzie w tym roku szukało w sieci pomysłów na świąteczne prezenty. Gdy jednak dochodzi do zakupu, wygrywają sklepy tradycyjne, gdzie prezenty kupuje 60 procent z nas. Zakupy on-line wybieramy, gdy chcemy kupić na prezent filmy, sprzęt elektroniczny, gry komputerowe czy płyty z muzyką - wynika z corocznego badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2014”.
W tym roku uważniej będziemy wydawać pieniądze na świąteczne zakupy. Wybierzemy tańsze, bardziej użyteczne prezenty w sklepach oferujących niższe ceny. Chętniej niż reszta Europejczyków kupimy upominki przez Internet.
Aktywność na świeżym powietrzu pomaga uchronić się przed chorobami przewlekłymi