Liczba wyników: 6613
1 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób Starszych. Sprzedawcy często wykorzystują ufność seniorów. Seniorzy niechętnie składają reklamację, nie walczą o swoje prawa, wierzą w zapewnienia sprzedawcy, a wykorzystują to nieuczciwi przedsiębiorcy. Powszechne jest podszywanie się pod sprzedawcę prądu, wprowadzanie w błąd co do leczniczych właściwości produktów.
Nowa ustawa o Państwowej Inspekcji Pracy (PIP), która weszła w życie 1 lipca, przewiduje zaostrzenie kar dla pracodawców nie przestrzegających prawa pracy.
Każdy z nas jest, bądź będzie pacjentem, warto więc znać przepisy regulujące działanie służby zdrowia. Ustawa, która weszła w życie w 2004 roku, zawiera regulacje prawne dotyczące pacjenta, poniżej przedstawione zostały jej główne rozporządzenia.
W środę, 18 października br. rząd przyjął projekt nowelizacji prawa farmaceutycznego. Oczekiwana od przeszło roku nowelizacja nabrała wreszcie kształtu. Wprowadza ona wiele zmian przybliżając nasze prawo do wymagań unijnych – lecz budzi także bardzo duże wątpliwości i dyskusje odnośnie poszczególnych swoich zapisów.
Co może zrobić turysta,gdy biuro, w którym wykupił wycieczkę upada? Czy touroperator może zmienić cenę lub warunku wyjazdu? Jakie mamy prawa, gdy urlop nie przebiega zgodnie z planem? Te i inne pytania nurtują co roku osoby, planujące zorganizowany wyjazd zagraniczny.
Rozpoczęła się druga odsłona akcji telewizyjnej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, której hasło brzmi: „Możesz krzyczeć, możesz błagać, możesz grozić, ale oszczędzisz sobie wielu kłopotów jeśli poznasz swoje prawa. Prawo jest po Twojej stronie.”
Dla wielu z nas telepraca to wymarzona forma zatrudnienia – wygodna, komfortowa i elastyczna ze względu na możliwość pracy „z domu”. Okazuje się jednak, że nie zawsze jest różowo – podjęcie telepracy niesie za sobą określone konsekwencje prawne. Co wiemy o tej formie pracy? Jakie obowiązki ma szef, a jakie pracownik?
Nieinformowanie o prawie do reklamacji albo o całkowitej cenie usługi - to praktyki, które mogą drogo kosztować. Przekonały się o tym dwie spółki ukarane ostatnio przez Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
10 października 2011 r., po trzech latach negocjacji, Rada Unii Europejskiej przyjęła nową dyrektywę wzmacniającą prawa konsumentów. Nowe przepisy obejmą niemal wszystkie formy zakupów - dokonywanych zarówno w sklepie, jak i przez telefon, Internet, sprzedaż katalogową a także w postaci umów zawieranych „na progu” mieszkania. Po wejściu w życie dyrektywy państwa członkowskie będą miały dwa lata na wdrożenie jej zapisów do krajowych porządków prawnych.
Pukający do drzwi akwizytor, to zapowiedź wygodnych zakupów w domu, pod warunkiem, że konsument zna swoje prawa, a przedsiębiorca je respektuje. Prezes UOKiK uznał, że spółka oferująca filtry do wody w sprzedaży bezpośredniej stosowała nieuczciwe praktyki.
Zespół policystycznych jajników sprzyja problemom z pamięcią i myśleniem