Liczba wyników: 1766
Biura podróży proponują różnorodne wycieczki i wczasy, które można kupić bez wychodzenia z domu – przez Internet. Przed decyzją o zakupie i opłaceniu wycieczki warto zapoznać się z kilkoma najważniejszymi zasadami, o których przypomina PayU, dostawca usług płatniczych.
Zgubienie lub kradzież portfela czy bagażu mogą skutecznie popsuć wakacje. Biura podróży często całkowicie wyłączają swoją odpowiedzialność za rzeczy klienta utracone w trakcie imprezy turystycznej. Z taką praktyką nie zgadza się UOKiK. Kto i kiedy ponosi odpowiedzialność za utracone mienie turysty?
Ubezpieczenia, które oferują swoim klientom biura podróży okazują się najczęściej niewystarczające. Podstawowy pakiet pokrywa koszty leczenia, może jednak okazać się za mały, jeśli konieczna będzie długotrwała hospitalizacja. W skrajnych przypadkach rachunek z zagranicznego szpitala może wynieść nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Od ubiegłego sezonu urlopowego liczba zadłużonych biur podróży w Polsce wzrosła o 27%, a ich łączne zadłużenie przekroczyło 3 mln złotych. Tak wynika z ostatnich danych Rejestru Dłużników ERIF Biura Informacji Gospodarczej. Jeśli nie chcemy, aby nasz wypoczynek stał się koszmarem, warto byśmy sprawdzili m.in. wiarygodność płatniczą wybranego organizatora naszego wyjazdu.
Polacy coraz częściej decydują się na wykupienie wycieczki. Większość osób twierdzi, że czyta umowy przed wyborem oferty biura podróży. Jednak wciąż niewielu wie ile ma czasu na reklamację nieudanej wycieczki – wynika z badań* społecznych przeprowadzonych na zlecenie UOKiK. O czym warto pamiętać wybierając się na urlop?
W związku z przypadającym 28 stycznia Dniem Ochrony Danych Osobowych Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych Michał Serzycki zaprasza wszystkich chętnych na Dzień Otwarty w Biurze GIODO. Osoby, które tego dnia między godz. 10.00 a 15.00 przyjdą do warszawskiej siedziby Biura GIODO będą mogły uzyskać porady z zakresu ochrony danych osobowych, otrzymać materiały edukacyjno-informacyjne, wziąć udział w konkursie i wygrać atrakcyjne nagrody oraz poznać pracę Biura GIODO.
Zaledwie 7 proc. konsumentów wie ile czasu ma uczestnik imprezy turystycznej na reklamację nieudanego wyjazdu, 57 proc. nie czyta umów przed decyzją o wyborze biura podróży. Za to 51 proc. wie, że kupując wycieczkę first lub last minute nie traci prawa do reklamacji – to niektóre wnioski z badań opinii przeprowadzonych dla UOKiK tuż przed wakacjami.
Zmieniają się zwyczaje polskich turystów - zamiast wczasów wykupionych od biura podróży samodzielnie składają pakiet - rezerwują bilet i hotel. O ile z lataniem samolotem już od dawna nie mamy problemu, o tyle rezerwacja noclegu w obcym kraju przez długi czas była dla naszych rodaków kłopotliwa. Dlaczego? Pokutowało stwierdzenie, że urlopy organizowane we własnym zakresie są droższe.
Zwyczaje związane z podróżowaniem dynamicznie zmieniają się na świecie i w Polsce. Choć sezon letni jest powszechnie uznawany za najpopularniejszy okres na urlop, to w rzeczywistości Polacy podróżują przez cały rok - równie chętnie odkrywają nowe miejsca także podczas długich weekendów. Jakie jeszcze mity na temat polskich podróży nie są zgodne z rzeczywistością?
Wakacje tuż tuż… biura podróży kuszą błogim wypoczynkiem pod palmami w towarzystwie egzotycznych drinków. Co zrobić, by wymarzony urlop nie okazał się pasmem rozczarowań, a powrót z zagranicznej wycieczki wypełniony był bagażem pozytywnych wspomnień? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi, jak zaplanować urlop idealny. Oto praktyczne wskazówki w formie 10 konsumenckich przykazań.
Środowisko rodzinne ma istotny wpływ na nasze funkcje poznawcze i sposób myślenia