Liczba wyników: 3247
Z przedstawionych wyników badań przeprowadzonych przez TNS OBOP, a zrealizowanych przy współpracy z Google i Media Saturn Holding, wynika, że 74% konsumentów dokonujących zakupu sprzętu RTV/AGD korzysta z internetu przed podjęciem finalnej decyzji o zakupie.
Emeryci i renciści, którzy pobierają świadczenia mniejsze od 2 tysięcy złotych, w marcu dostaną jednorazowy dodatek w wysokości maksimum 400 zł. Wsparcie trafi do 6,5 mln świadczeniobiorców. Dodatek będzie zwolniony od podatku dochodowego oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne i będzie wypłacany z urzędu, a nie na wniosek uprawnionych.
Z raportu przygotowanego na podstawie danych KRUK S.A., największej polskiej firmy windykacyjnej, wynika, że średnio dłużnicy - licząc zarówno konsumentów, jak i firmy - są winni niemal 4 tys. zł. Natomiast statystyczny Kowalski zalega na kwotę 2 935 zł. W zdecydowanej większości długi te powstały w wyniku niespłacania rat pożyczek i kredytów gotówkowych, zadłużenia na kartach kredytowych, zalegania ze spłatą rat za sprzęt RTV czy AGD, nieuregulowanych rachunków za telefon lub kablówkę. W tym samym okresie średnie zadłużenie przedsiębiorstw wyniosło 20 898 zł.
Remont domu lub mieszkania - to najbardziej powszechne postanowienie noworoczne związane z finansami. Planuje go 37 proc. polskich internautów przebadanych na zlecenie banku BGŻOptima. Co trzeci zamierza kupić nowy sprzęt RTV lub AGD, 25 proc. planuje urlop w Polsce. Czwartym najczęściej deklarowanym postanowieniem jest podniesienie swoich kwalifikacji zawodowych (24 proc.). Tylko co piąty z badanych planuje odkładać swoje pieniądze w banku.
Lampa z nieprawidłowo podłączonym uziemieniem, suszarka do włosów z roztapiającą się obudową – to niektóre produkty zakwestionowane w wyniku ogólnopolskiej kontroli sprzętu elektrycznego przeprowadzonej przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK. W ubiegłym roku kontrolerzy IH odwiedzili 757 sklepów, supermarketów i hurtowni. Badaniom poddano m.in. sprzęt AGD i RTV, oprawy oświetleniowe, lampki choinkowe, przedłużacze oraz urządzenia biurowe.
Rachunki za energię elektryczną potrafią nieraz nas niemiło zaskoczyć. Istnieje jednak kilka sposobów, które pomogą nam obniżyć opłaty. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że wystarczy jedynie zmiana niektórych nawyków i przyzwyczajeń, aby zaoszczędzić w dłuższej perspektywie nawet kilkaset złotych. Bardzo ważną rolę odgrywa także wybór sprzętu RTV i AGD. Decydując się na zakup odpowiednich urządzeń pomagamy również zadbać o środowisko naturalne.
Najczęściej psują się nam buty, odzież, sprzęt RTV i AGD. Niezadowoleni jesteśmy także z usług telekomunikacyjnych i finansowych. Dlatego coraz częściej skarżymy się na nieuczciwych sprzedawców do rzeczników konsumentów. W 2010 roku udzielili oni ponad 386 tysięcy porad, podczas gdy zaledwie rok wcześniej prawie 350 tysięcy, a w 2008 roku - ponad 300 tysięcy.
Ponad ¾ Polaków w wieku 18-64 lata deklaruje, że przynajmniej raz w życiu brało kredyt lub pożyczkę. 35 proc. przyznaje, że często korzysta z takich usług finansowych. Najczęściej zadłużamy się na sprzęt AGD i RTV, remont w domu oraz kupno samochodu. Niestety niemal co czwarty z nas nie ma w zwyczaju sprawdzać, czy będzie w stanie spłacić pożyczkę. Bierzemy ją bowiem najczęściej pod wpływem impulsu – takie wnioski przynosi badanie „Dlaczego Polacy się zadłużają”, przeprowadzone przez IMAS International w na zlecenie Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej.
Aż trzykrotnie wzrosła w ciągu 4 lat wielkość długów Polaków w średnim wieku. Osoby pomiędzy 36 a 59 rokiem życia mają do oddania 28,5 mld złotych – wynika z najnowszych danych Krajowego Rejestru Długów. Jeszcze cztery lata temu było to 10 mld zł. Zadłużeniu sprzyja z jednej strony życie ponad stan i kupowanie na kredyt kosztownych rzeczy, jak samochód, sprzęt RTV z najwyższej półki czy… droga kurtka skórzana, które trudno potem spłacać. Z drugiej - perturbacje życiowe, jak strata pracy czy nagła choroba, powodujące, że zaczyna brakować pieniędzy na bieżące wydatki.
Większość Polaków opowiada się za finansowaniem mediów publicznych z budżetu państwa, nie zaś z abonamentu lub innej opłaty wnoszonej bezpośrednio przez obywateli – wynika z badania CBOS. Na ogół aprobowana jest funkcjonująca obecnie praktyka pozyskiwania przez publiczne radio i telewizję pieniędzy z emisji reklam. Pomysł wprowadzenia – zamiast dotychczasowego abonamentu – nowej opłaty audiowizualnej, którą zobowiązane byłyby płacić gospodarstwa domowe niezależnie od tego, czy posiadają radio lub telewizor, częściej spotyka się ze sprzeciwem niż aprobatą.
Substancja z granatów i truskawek pomoże w leczeniu demencji