Liczba wyników: 997
Z każdym rokiem rośnie odsetek seniorów korzystających z dobrodziejstw Internetu. Nic dziwnego, że osoby powyżej 55. roku życia coraz chętniej i częściej dokonują zakupów w sieci. Dzień Babci i Dzień Dziadka to doskonała okazja, aby bliżej przyjrzeć się zwyczajom zakupowym osób dojrzałych.
Tylko 5 proc. osób po 60. roku życia w Polsce potrafi surfować w sieci, młodzi boją się, że padną ofiarą internetowej przemocy, a niepełnosprawni szukają w e-biznesie sposobu na znalezienie zatrudnienia – wynika z analizy projektu edukacyjnego Akademii Allegro. Z jakimi problemami spotykają się Polacy w dobie szybkiego rozwoju Internetu?
Święta coraz bliżej i większość z nas zastanawia się nad zakupem prezentów dla swoich najbliższych. Coraz więcej Polaków idąc z duchem czasu robi zakupy za pomocą komputera i Internetu. Niestety okres przedświąteczny to również „żniwa” dla różnego rodzaju oszustów i naciągaczy.
Polacy są raczej zadowoleni z usług telekomunikacyjnych, a ponad połowa zauważyła w tej branży zmiany na lepsze - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Badani najlepiej ocenili rynek telefonii komórkowej, najsłabiej zaś rynek telefonii stacjonarnej oraz Internetu. Najbardziej pożądaną zmianą jest obniżka cen.
12 października to przypada Dzień Bezpiecznego Komputera, obchodzony od 2004 roku. Zagrożeń związanych z komputerami jest wiele. W świecie, w którym większość komputerów pracuje w sieci i ma dostęp do Internetu, temat ich bezpieczeństwa staje się jeszcze bardziej istotny niż kiedykolwiek . I choć prawie każdy z nas ma tego świadomość, nie wszyscy wiedzą, w jaki sposób to bezpieczeństwo zapewnić.
Wielu z nas, pragnąc uniknąć ustawiania się w przedświątecznych kolejkach, udaje się na zakupy do Internetu. Kupowanie metodą on-line może okazać się rzeczywiście dobrym sposobem na znalezienie odpowiednich prezentów w bezstresowej atmosferze. Aby uniknąć niepotrzebnych komplikacji w okresie, kiedy tak bardzo zależy nam na czasie, warto trzymać się kilku podstawowych zasad.
Internetowy marketing nie może pomijać seniorów - stanowią coraz liczniejszą grupę użytkowników sieci. Jak wynika z badań Pew Internet & American Life Project and Forrester, ponad połowa Amerykanów powyżej 65 roku życia korzysta z Internetu lub poczty elektronicznej, a 49 proc. ma konto na Facebooku.
W ciągu roku przybyło ponad milion aktywnych klientów bankowości internetowej. Pod koniec marca 2014 banki w Polsce umożliwiały dostęp do swoich usług za pomocą Internetu ponad 22,4 mln klientów indywidualnych, 56 procent z nich aktywnie korzystało z tej możliwości - wynika z badania Związku Banków Polskich.
Pomimo systematycznie rosnącej liczby seniorów mających dostęp do internetu, tylko 11 procent Polaków powyżej 65. roku życia korzysta z dobrodziejstw sieci – wynika z badań przeprowadzonych przez CBOS. Okazuje się, iż jest to jeden z najniższych wyników wszystkich grup wiekowych w kraju. Jak przekonać seniorów do aktywności w internecie?
Zmieniające się nawyki dotyczące korzystania z internetu, intensywne użytkowanie urządzeń mobilnych oraz obojętny stosunek do bezpieczeństwa sprzętu to kluczowe obszary wskazane w najnowszym indeksie cyberbezpieczeństwa Kaspersky Lab (Kaspersky Cybersecurity Index). Indeks ten wskazuje między innymi na wzrost poziomu zagrożeń online, z jakimi stykają się starsi użytkownicy.
Zespół policystycznych jajników sprzyja problemom z pamięcią i myśleniem