Liczba wyników: 851
W ostatnich latach nastąpił swoisty boom na zakupy dokonywane przez Internet. Wszystkie dostępne dane wskazują na to, że w ciągu kilku następnych lat rynek handlu internetowego będzie rósł nadal. Polscy internauci przyzwyczaili się już do tej formy zakupów. Są coraz lepiej wyedukowani, świadomi bezpieczeństwa transakcji zawieranych w sieci, co niewątpliwie przekłada się na wzrost ilości dokonywanych operacji finansowych.
Jak wynika z raportu „Sprytne zakupy Polaków 2016”, Polacy to bez wątpienia „smart shopperzy”. Co ciekawe, aż 80% Polaków korzysta z programów przynoszących im materialne profity przy zakupie. W ostatnim czasie coraz większą popularność zyskują także programy typu cashback, które aż połowa Polaków uważa za opłacalne. Jak kupują Polacy?
Obecnie na rynku pojawiło się bardzo wiele produktów oznaczonych kuszącym dopiskiem „light” – przetworów mlecznych, majonezów, napojów. Chętnie je wybieramy w nadziei, że są lepsze dla naszego zdrowia i figury niż ich tradycyjne odpowiedniki. Ale czy hasło to rzeczywiście coś znaczy? Czy jest jedynie hasłem marketingowym? Czym tak naprawdę jest żywność „light”?
Wbrew powszechnemu mitowi impulsywne zakupy, niekontrolowane wydatki i umiłowanie drogich markowych produktów to nie domena kobiet. Podczas zakupów mniejszą wagę do ceny przywiązują mężczyźni a nie kobiety - wynika z badania banku BNP Paribas i Domu Badawczego Maison. To kobiety znacznie lepiej zarządzają finansami, bowiem częściej planują wydatki, szukają cenowych okazji i kalkulują swój budżet.
Co prawda święta dopiero za kilka tygodni, jednak już dziś warto zadbać o domowy budżet, by nie odczuć w grudniu pustki w portfelu. W ubiegłym roku, wg raportu Deloitte „Zakupy świąteczne 2014″, polska rodzina na przygotowania do świąt Bożego Narodzenia wydała ok. 1158 zł. To spora kwota biorąc pod uwagę fakt, iż jest ona wydawana w krótkim czasie, zwykle tuż przed świętami. Jak bez bólu rozstać się z tymi pieniędzmi?
Głównymi powodami dla których Polacy decydują się zmienić sklep w którym zazwyczaj robią zakupy są atrakcyjna oferta innego sklepu (50%), podwyżka cen produktów w dotychczasowym punkcie sprzedaży (32%) oraz brak zadowalającej oferty promocyjnej (20%). Tylko 1 na 5 badanych rezygnuje ze względu na złe zaopatrzenie sklepu – wynika z raportu „Sieci handlowe oczami Polaków” zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontent Communication.
Osoby starsze często traktowane są jako "niepożądany klient" - spotykają się z barierami w dostępie do niektórych usług - przede wszystkim finansowych i ubezpieczeniowych (pożyczki, kredyty, zakupy na raty). Wiele banków stosuje niejawne procedury wyznaczające granice wieku w dostępie do kredytów czy kart kredytowych. W przypadku ubezpieczeń (zdrowotnych, na życie, samochód, podróże) wprowadzane są wyższe stawki dla seniorów lub w skrajnych przypadkach odmawia się im ubezpieczenia.
Większość Polaków uważa się za odpowiedzialnych konsumentów – wynika z badania przeprowadzonego przez Maison & Partners w ramach projektu „Nienieodpowiedzialni.pl”. Odpowiedzialność pojmujemy jednak bardziej jako świadome zakupy. Znacznie mniej osób zwraca uwagę na etyczne postępowanie producentów. Zdaniem ekspertów przyszłość należy do konsumentów, którzy dokonują świadomych wyborów i w ten sposób zmieniają rzeczywistość. Duża rolę do odegrania ma też branża finansowa.
Jeszcze 10 lat temu, gdy w kontekście internetu i nowych technologii pojawiało się słowo "senior" najczęściej łączono je z niekompetencją cyfrową i problemami w obsłudze komputera. Jak wskazują badania portalu kodyrabatowe.pl dotyczące tego jak seniorzy robią zakupy, przez ostatnie lata sporo się w tej materii zmieniło, a porównując dane dotyczące różnych grup wiekowych, coraz trudniej trafić na różnicę pomiędzy zachowaniem osób starszych, a tych z młodszych pokoleń.
Według danych GUS liczba klientów telefonii komórkowej we wrześniu 2013 wyniosła 56 mln. Oznacza to, że wielu Polaków używa na co dzień więcej niż jednej karty SIM (np. prywatna i służbowa). W parze ze sprzedażą usług telekomunikacyjnych idą zakupy telefonów komórkowych. Gdzie i na jakich zasadach najlepiej kupić telefon? U operatora telefonii komórkowych, a może w sklepie tradycyjnym lub internetowym?
Zespół policystycznych jajników sprzyja problemom z pamięcią i myśleniem