Liczba wyników: 2202
ZUS przy orzekaniu o prawie do renty popełnia niekiedy błędy, ponieważ nie zawsze przestrzega wymaganych standardów i procedur - twierdzi Najwyższa Izba Kontroli. Co roku na świadczenia rentowe przeznaczane jest ponad 18 mld zł.
Zima, mróz albo roztopy – niechętnie wychodzimy w taką pogodę z domu. Zwykle jednak musimy pofatygować się osobiście w sprawach urzędowych. Na szczęście nowe technologie dają nowe możliwości – warto sprawdzić, czy nasza obecność w tym przypadku w ZUS jest konieczna, może wystarczy telefon i Internet albo krótki spacer na pobliska pocztę.
Polskie Koleje Państwowe nie honorują wydanych przez ZUS legitymacji emerytów-rencistów. Koszt produkcji dokumentów mających ułatwić życie ich posiadaczom to około 6 milionów złotych. Wprowadzenie przypominających karty kredytowe legitymacji miało znieść konieczność okazywania odcinka renty lub emerytury przez osoby uprawnione do zniżek. Posiadacze legitymacji mogą posługiwać się nimi korzystając z usług medycznych, czy komunikacyjnych.
Korzystanie z usług etatowych pracowników w ramach umów zleceń nie oznacza braku konieczności opłacania składek. Skontrolowane przez ZUS szpitale mają zaległości z tego tytułu na ponad 100 mln zł. Zaległe składki muszą zapłacić wraz z odsetkami.
W ciągu całego pierwszego półrocza 2013 roku ZUS skontrolował ponad ćwierć miliona zwolnień lekarskich. W efekcie wstrzymał albo obniżył wypłatę świadczeń na łączną kwotę niemal 115 mln zł. To suma aż o 30 mln zł większa niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Koniec z opłacaniem ubezpieczeń społecznych na cztery różne konta. Od stycznia 2018 roku przedsiębiorcy opłacają je w ramach e-składki na jedno konto. Robiąc wpłatę trzeba też uważać. Już pojawili się oszuści, którzy podszywając się pod ZUS rozsyłali listy z fałszywymi numerami kont.
Tylko w ciągu pierwszych siedmiu dni z usług doradców emerytalnych w ZUS skorzystało ponad dwa tysiące osób. Ponad pół tysiąca z nich otrzymało wyliczenia dotyczące wysokości przyszłej emerytury. Uruchomienie usługi doradcy to zusowski strzał w dziesiątkę. Od 1 lipca pojawią się we wszystkich placówkach w całej Polsce.
Wizyta w urzędzie zwykle nie kojarzy nam się dobrze, nie lubimy do nich chodzić szczególnie jeśli nasze dotychczasowe doświadczenia były nienajlepsze i wizyta w urzędzie kojarzy się nam z kolejką i trudnościami. Osoby niedosłyszące odczuwają dodatkowy dyskomfort spowodowany obawą przed możliwym niezrozumieniem wypowiedzi urzędnika, który może mówić zbyt cicho lub zbyt szybko czyli w sposób niedostosowany do potrzeb osób niedosłyszących.
W pierwszym półroczu tego roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zakwestionował wypłatę świadczeń chorobowych na kwotę 12,6 mln zł, blisko dwa razy wyższą niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Spadła natomiast znacznie liczba osób, którym Zakład obniżył świadczenie w wyniku utraty tytułu do ubezpieczenia.
Przeczytanie urzędowego pisma to niejednokrotnie droga przez mękę. Skomplikowany, najeżony niezrozumiałymi terminami język i wyniosły ton sprawiają, że wielu z nas informacji zawartych w piśmie po prostu nie rozumie. Niezrozumienie prowadzi do konfliktów i niepotrzebnego stresu u adresata pisma. Aby temu zapobiec Zakład Ubezpieczeń Społecznych upraszcza język oficjalnych pism kierowanych do swoich klientów. Mniej stron i rubryk będą miały także „zusowskie” formularze.
Starszy wiek – kolejne pokolenia uważają, że zaczyna się później