Porady - pytania i odpowiedzi

2010-09-29 21:24 autor: GIGI

13 647 odsłon

Andropauza i zmienność nastrojów

Jak reagować na wybuchy furii partnera w okresie andropauzy?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • Najlepsza odpowiedź

    2010-09-30 01:49 autor odpowiedzi: Ewunia

    A to na pewno kwestia andropauzy jako takiej? Jeśli tak, może spróbować terapii hormonalnej (nie wiem, czy u nas już coś takiego robią bo na świecie robią testosteronowe).

    Ale napady furii mogą być także spowodowane czynnikami natury psychicznej a nie hormonalnej. Napisz może coś więcej o tym kiedy się pojawiają, w jakich okolicznościach (o ile oczywiście możesz). Na pewno nie ma co wtedy prowadzić rozmów czy nakręcać atmosfery, zawsze poczekaj na spokojniejszy, bardziej wyciszony nastrój...

    Może przyda ci się to: http://www.choroby.senior.pl/158,0,Andropauza,1523.html

     

    Oceń odpowiedź 3 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-03-17 14:19 autor odpowiedzi: sandra.

    Proponuje samej przejsc sie na dluzszy spacer. Wybuchy nie sa najgorsze bo przechodza ale gdy maz nie bedzie mial na kim odreagowac to mu przejdzie a nam na spacerze humor sie poprawi.

    Oceń odpowiedź 1 4

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-01-21 18:45 autor odpowiedzi: Eska1954

    Proponuję napar z melisy,działa uspokajająco

    Oceń odpowiedź 0 13

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-02-01 01:30 autor odpowiedzi: Izabelka.p25

    Okres andropauzy jest dla mężczyzn trudnym okresem. Z biologicznego punktu widzenia następuje spadek poziomu testosteronu, z psychicznego zaś poczucie, że już nie jesteśmy młodzi, wszystko w życiu przemija. Nie jest to zapewne łatwy okres, podobnie jak kobieca menopauza. Należy otoczyć partnera opieką, zrozumieniem, poczuciem wsparcia. Nie pozwól jednak by wyrzywał się na Tobie- ponieważ Ty nie jesteś odpowiedzialna za jego hormony ani nastroje- spacer, uspokające ziółka to dobre rozwiązanie. Proszę nie wypominać partnerowi tego okresu andropauzy ponieważ on ma tego świadomość, a Twoją postawę może przyjąć jako atak na jego ego, które i tak przechodzi kryzys. Dla pocieszenia dodam, że to mija. Trzeba poprostu czekać. Polecam też utwierdzanie partnera w jego męskości- nie wyszydzanie np. łysizny czy innych walorów. Mężczyzna podziwiany, szanowany to mężczyzna szczęśliwy.

    Ocena odpowiedzi 0 3

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-04-23 23:04 autor odpowiedzi: sandra.

    Nie polecam czekania, bo kobieta też ma swoje problemy i cierpliwość na wyczerpaniu, natomiast polecam wizytę z partnerem u seksuologa a jak w pobliżu nie ma to do endokrynologa lub ginekologa. Lekarz zrobi badania, uzupełni brakującą ilość hormonów i nadal można będzie cieszyć się udanym współżyciem.
    Rozumiem , że mężczyznę zaprowadzić do lekarza to cud i wydarzenie niebywałe, ale warto.

    Ocena odpowiedzi 0 2

    skomentuj | odpowiedz

Zobacz także

DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOSTAŃ EKSPERTEM

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Na skróty

REKLAMA

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Zdrowie mężczyzny

Eksperci radzą

Ostatnio zadane pytania

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Artykuły

Tematy