06-01-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
2 stycznia rozpoczął się kolejny etap kampanii „Świadoma Energia RWE” promującej ideę racjonalnego korzystania z energii elektrycznej. Akcja, skierowana do gospodarstw domowych oraz firm, obecna jest teraz również w telewizji i Internecie.
Tegorocznej edycji programu „Świadoma Energia RWE” towarzyszy hasło „światło w pustym pokoju = 100% energii wypalonej w ciemno”. Obecna kampania reklamowa ma na celu odświeżenie idei „przyłączenia się” do oszczędzania energii.
W Nowym Roku chcemy zachęcić wszystkich użytkowników energii do „przełączenia się” na oszczędzanie. Poprzez kontrolowanie codziennych zachowań oraz zwracanie uwagi na energooszczędne właściwości sprzętów AGD i RTV możemy skutecznie i długofalowo zmniejszyć zużycie energii elektrycznej, a także ograniczyć jego koszty” - powiedziała Iwona Jarzębska, rzecznik prasowy RWE Polska.
„Czerpiąc z bogatej wiedzy i doświadczenia, jakie posiadamy, jednocześnie odpowiadając na oczekiwania klientów RWE Polska opracowaliśmy „Przewodnik Domowy” oraz „Przewodnik Biznesowy”, zawierające praktyczne wskazówki jak świadomie korzystać z energii bez konieczności rezygnacji z dotychczasowego standardu życia” - dodaje Iwona Jarzębska.
Badania, zrealizowane przez TNS OBOP na zlecenie RWE Polska wykazały, że 82 procent Polaków byłaby skłonna oszczędzać energię elektryczną z powodów finansowych. Nie jesteśmy jednak świadomi chociażby tego, że urządzenia wyłączone pilotem, a pozostające w trybie stand-by wciąż pobierają energię. Aż 25 procent badanych rzadko wyłącza telewizor lub komputer całkowicie – z funkcji stand-by, a 22 procent nie robi tego nigdy. Jedno takie urządzenie generuje dodatkowe koszty rzędu 30 zł rocznie. W przeciętnym gospodarstwie domowym pracuje 10 takich urządzeń, co może kosztować nawet 300 złotych rocznie.