Zdolność do pokładania ufności w innych ludziach wzrasta wraz z wiekiem. Ma to znaczenie o tyle, że cecha ta sprzyja dobrostanowi psychofizycznemu.
Co trzecia polska firma była w ostatnim roku oczerniana przez konkurencję – wynika z badań przeprowadzonych przez Rzetelną Firmę. Znaczna część przedsiębiorców doświadcza również innych negatywnych sytuacji, które wpływają na zaufanie między polskimi firmami. Traci na tym gospodarka.
Czy na etapie wybierania miłości jesteśmy zupełnie bezwolni i zdajemy się wyłącznie na przypadek, czy raczej mamy pewne wzorce osób i zachowań, które w grze o miłość mają przewagę nad innymi? Czy szukając kandydata do związku rysujemy w wyobraźni obraz danej osoby, czy raczej czekamy na „grom z jasnego nieba”? Wbrew wielu obiegowym opiniom, okazuje się że empatia, przyciąga mocniej niż grubość portfela.
Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy z sopockiego oddziału Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej opublikowali wyniki badań nad psychologicznymi konsekwencjami ucieleśnienia myślenia.
Prezydent RP Bronisław Komorowski, dziennikarz Kamil Durczok, aktor Janusz Gajos, sportowiec Adam Małysz, kompozytor Krzysztof Penderecki i przedsiębiorca Jan Kulczyk to ludzie, których Polacy darzą największym zaufaniem. Każdy ze wskazanych otrzymał w badaniu „Reader’s Digest” European Trusted Brands 2014 najwyższe noty w swojej kategorii.
Z najnowszego badania dotyczącego zaufania do grup zawodowych European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest wynika, że Polacy najbardziej ufają strażakom i przedstawicielom zawodów związanych z ochroną życia i zdrowia. Na drugim biegunie rankingu zaufania znaleźli się politycy, pracownicy call center, piłkarze i duchowni.
Wyniki światowego badania zaufania do zawodów przeprowadzonego przez instytut GfK pokazują, że najbardziej zaufaną grupą zawodową są strażacy. W 15 krajach z 25 państw, w których przeprowadzono badanie, otrzymali oni najwięcej głosów i zajęli najwyższą pozycję w rankingu, wyprzedzając pielęgniarki, lekarzy i nauczycieli. Na całym świecie oceniono, że politycy stanowią grupę zawodową wzbudzającą najmniejsze zaufanie. W badaniu analizuje się poziom zaufania do ponad 30 grup zawodowych. W analizie uwzględniono jedynie te profesje, które występują we wszystkich 25 badanych krajach.
Ostatnie badanie European Trusted Brands przeprowadzone przez Reader’s Digest pokazuje, że Polacy mniej ufają przedstawicielom zawodów prawniczych. W 2011 roku sędziom ufało 52 procent ankietowanych, a w tym roku było to już tylko 31 procent respondentów. Okazuje się, że w ciągu dwóch ostatnich lat odnotowujemy wyraźny spadek zaufania do prawników.
Relacja pomiędzy matką a córką ma szczególny charakter, gdyż jest najważniejszą w życiu każdej kobiety. Jakość tej wyjątkowej więzi jest zależna od wielu kwestii i ewoluuje przez całe życie. Warto przyjrzeć się sytuacjom, w których matka i córka mogą być dla siebie wsparciem i partnerkami do rozmów.
Pośród wszystkich sportowców Polacy najbardziej ufają Adamowi Małyszowi – wynika z badania European Trusted Brands 2013. Na drugim miejscu w rankingu zaufania do sportowców znalazła się biegaczka narciarska Justyna Kowalczyk, zaś na trzecim mistrz olimpijski w pchnięciu kulą Tomasz Majewski.
Największym zaufaniem Polaków cieszą się zawody związane z ochroną życia oraz zdrowia. Na pierwszym miejscu w rankingu zaufania znaleźli się strażacy, zaś na drugim piloci samolotów cywilnych. Nie ufamy natomiast politykom, liderom związków zawodowych i piłkarzom – wynika z najnowszego badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest.
Osoby z natury ufne są bardziej moralne i wymagają uczciwości, w takim samym stopniu, ze strony bliskich i nieznajomych. Większe zaufanie wykazują te osoby, które postrzegają świat jako przyjazne miejsce - wynika z badania studentki psychologii SWPS.
Zaledwie 1 procent badanych deklaruje, że jest obecnie klientem jakiejś instytucji parabankowej, natomiast 3 proc. przyznaje, że korzystało z usług parabanków w przeszłości - wynika z ostatniego badania CBOS.
W ciągu ostatniego roku zaufanie Polaków do Unii Europejskiej spadło o 13%. Tylko 25% z nas ufa wspólnej walucie euro - wynika z przedstawionego przez wydawnictwo Reader’s Digest badania European Trusted Brands.
Prawie 70 proc. Polaków ufa instytucji małżeństwa – wynika z tegorocznego badania European Trusted Brands, przeprowadzonego przez Reader’s Digest. Rodzinę darzymy zdecydowanie większym zaufaniem niż banki (44 proc.), media (37 proc.), służby cywilne (22 proc.) czy władze państwowe ( zaledwie 17 proc.).