Trudno jest podążać za modowymi trendami. Dojrzałe kobiety ciągle są w tej dziedzinie postponowane. Pewne zasady jednak nie zmieniają się i są powszechnie dostępne. Eksperci uważają, że każda kolejna dekada więcej w metryce rządzi się odmiennymi prawami w modzie.
Najprostszy i najszybszy sposób na ujęcie sobie lat to rewolucja w szafie i porzucenie starych przyzwyczajeń związanych z ubieraniem się. Przedstawiamy kilka bardzo prostych wskazówek dla kobiet, które chcą wyglądać młodziej od razu.
Szyk, minimalizm i błysk to nie określenia wieczorowych kreacji, ale nowa interpretacja sportowego stylu, któremu daleko do męskich wpływów. Kobieca sylwetka i żywe kolory będą dominować w stylizacjach łączących miejski casual z treningowymi detalami. Wiosna mobilizuje do działania, dlatego to doskonały czas, aby uzupełnić garderobę o wygodne, sportowe ubrania i ruszyć na poranny jogging.
Moda w nadchodzącym sezonie nie waha się sięgać po radykalne środki wyrazu. Obok ascetycznych stylizacji total white look oraz silnie kontrastujących zestawień czerni i bieli, czerpie też z wyrazistych, żywych odcieni żółci, czerwieni czy błękitu. To wszystko sprawia, że w sezonie wiosenno-letnim będzie ciekawie.
Ubranie w kolorze bronzo, cappuccino lub blumarine, do tego wykonane z wool, elastyno lub z polynosic. Przedsiębiorcy nie tylko nie przestrzegają ustawy o języku polskim, ale także deklarują na etykietach lepsze jakościowo materiały niż rzeczywiste wykonanie. Najgorzej pod tym względem wypadły produkty pończosznicze oraz ubrania, gdzie co trzeci wyrób ma na metce nieprawdziwe informacje – wynika z kontroli Inspekcji Handlowej.
Małgorzata Kożuchowska nawiązała współpracę z marką odzieży damskiej Aryton i została jej ambasadorką.
Vivienne Westwood, słynna brytyjska projektantka mody i businesswoman, uważa, że tylko starsze kobiety wykazują obecnie poczucie stylu.
Statystyczna polska szafa przedstawia spore zróżnicowanie - ubieramy się bogato, biednie, schludnie, niestarannie, elegancko, na luzie, markowo i anonimowo - ale czy ubieramy się dobrze?
Kobiety kochają zakupy, robimy je aby poprawić sobie nastrój, wymienić garderobę. Niestety coraz częściej zwyczajnie nie mamy na nie czasu. Alternatywą są zakupy przez Internet. W Sieci można szybko znaleźć „perełkę" z dostawą do domu. Trzeba tylko nauczyć się dobierać rozmiary ubrań i obuwia na odległość.
Helen Mirren nigdy nie bierze ze sobą ubrań na wakacje. Aktorka wyposaża się zawsze w lokalnych sklepach z tanią odzieżą.
Co powinniśmy znaleźć na wszywce lub etykiecie ubrania? Informację o składzie surowcowym i sposobie konserwacji. Czego nie powinny zawierać ubrania? Metali takich jak kadm, ołów i nikiel. Praktyka bywa jednak bardzo różna - co trzeci produkt włókienniczy sprawdzony przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK wzbudził zastrzeżenia.
Glenn Close nie potrafi rozstać się ze swoimi filmowymi kostiumami. Aktorka ma w domu gigantyczną kolekcję strojów, które od 1982 roku prezentowała na ekranie.
Cena, wygoda użytkowania oraz jakość wykonania i wygląd są czynnikami najczęściej branymi pod uwagę przez Polaków przy zakupie odzieży i obuwia. Mężczyźni w większym stopniu rozważają przesłanki racjonalne zakupu, natomiast kobiety ulegają czynnikom estetycznym – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie sieci Fashion House Outlet Centre.
W styczniu 2003 roku firma Ipsos przeprowadziła badanie na temat stylu ubierania się i stosunku do mody polskich kobiet. Z badań tych wynika, że dojrzałe Polki to albo „Tradycjonalistki” - kobiety poszukujące przede wszystkim niedrogich (bo ich dochody są dość niskie), ale dobrych jakościowo, klasycznych i eleganckich ubrań, albo „Spełnione” - noszące odzież wybranych marek, ceniące odmienność, jakość i elegancję.
Z myślą o puszystych paniach firma Olsen przygotowała kolekcję ubrań Olsen Blue – w rozmiarach od 42 do 54. Ubrania firmy przeznaczone są głównie dla pań po trzydziestce, jednak znajdziemy tu wiele modeli klasycznych, eleganckich, a jednocześnie wygodnych, mogą więc nosić je także panie nieco starsze, po 40 - 50 roku życia.