W styczniu 2003 roku firma Ipsos przeprowadziła badanie na temat stylu ubierania się i stosunku do mody polskich kobiet. Z badań tych wynika, że dojrzałe Polki to albo „Tradycjonalistki” - kobiety poszukujące przede wszystkim niedrogich (bo ich dochody są dość niskie), ale dobrych jakościowo, klasycznych i eleganckich ubrań, albo „Spełnione” - noszące odzież wybranych marek, ceniące odmienność, jakość i elegancję.
W Niemczech istnieje już telewizja dotycząca małżeństwa, seksu, czy urodzin. Nadszedł czas na pokazanie śmierci i mody pogrzebowej, wkrótce – za pośrednictwem telewizji o nazwie Etos TV - niemieccy widzowie będą mogli obejrzeć programy dotyczące cmentarzy, trendów pogrzebowych oraz ocenić najnowsze modele trumien.
Z myślą o puszystych paniach firma Olsen przygotowała kolekcję ubrań Olsen Blue – w rozmiarach od 42 do 54. Ubrania firmy przeznaczone są głównie dla pań po trzydziestce, jednak znajdziemy tu wiele modeli klasycznych, eleganckich, a jednocześnie wygodnych, mogą więc nosić je także panie nieco starsze, po 40 - 50 roku życia.
Jeden z największych światowych kreatorów mody - 75-letni Valentino ogłosił, że w styczniu przyszłego roku zakończy swoją karierę zawodową. Ostatnie, pożegnalne kolekcje wielkiego projektanta zaprezentowane zostaną w październiku i styczniu.
Niektórzy mówią, że życie zaczyna się po 40 - okazuje się to sprawdzać także jeśli chodzi o karierę modela. Coraz częściej potrzebne są dojrzałe osoby. W Wielkiej Brytanii już dziś agencje reklamowe poszukują pań i panów mających status dziadków.
Starszy człowiek nie jest już ani potargany, ani zaniedbany. Nie siedzi już tylko w domu, ale cieszy się życiem. Rewia wiosennej mody osób dojrzałych, którą na zakończenie karnawału zorganizowało Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie udowodniła, że ludzie po 60 starzeją się dziś z klasą i mimo upływu lat nie tracą wcale swojej młodzieńczej energii.