Liczba wyników: 1890
Fundacja na rzecz Kobiet JA KOBIETA koordynator Forum 50+ Seniorzy XXI wieku! zaprasza na konferencję „Wizerunek osób starszych w mediach”, która odbędzie się 1 października 2007, w dniu Międzynarodowego Dnia Seniora, w godzinach 12.00 - 14.15 w Centrum Prasowym Foksal w Warszawie.
1- go października 2007 roku w Centrum Prasowym Foksal w Warszawie odbędzie się konferencja „Wizerunek osób starszych w mediach”. Przedsięwzięcie ma na celu przestawienie nowatorskiego raportu podsumowującego miesięczne obserwacje prasy, radia i telewizji w zakresie wizerunku starości i osób starszych w mediach. Konferencji patronuje portal Senior.pl.
Jak cię widzą tak cię piszą – w oparciu o znaną wszystkim zasadę postanowiono sprawdzić jaki obraz starości pojawia się w polskich mediach. W ramach badań współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w programie Komisji Europejskiej Europejski Rok Równych Szans dla Wszystkich 2007 przez cały sierpień analizowano ponad 900 tytułów polskiej prasy, portale internetowe, radio i telewizję.
Obecnie podstawowym badaniem pozwalającym na skontrolowanie stanu zdrowia jest badanie krwi, możliwe, że w przyszłości zastąpi je analiza śliny.
Komisja Etyki Reklamy zaapelowała do wydawców o niepublikowanie w gazetach codziennych reklam środków na potencję oraz afrodyzjaków.
Reklama częściej wzbudza emocje negatywne niż pozytywne. Zdecydowana większość Polaków nie lubi reklam, a tylko co ósmy ma do nich pozytywny stosunek - wynika z badania zrealizowanego przez CBOS. Niemal połowa osób czuje się przymuszana do oglądania lub wysłuchiwania reklam, mimo że za nimi nie przepada, a blisko dwie piąte nie lubi reklam, dlatego też unika ich oglądania i słuchania.
Reklamy działają na konsumenta na różne sposoby, np. odwołują się do zmysłów, wartości rodziny czy idealnego obrazu samego siebie. Bardzo łatwo łapiemy się na te haczyki. Badania pokazują, że 80 proc. konsumentów ulega przekazom reklamowym.
Większość Polaków opowiada się za finansowaniem mediów publicznych z budżetu państwa, nie zaś z abonamentu lub innej opłaty wnoszonej bezpośrednio przez obywateli – wynika z badania CBOS. Na ogół aprobowana jest funkcjonująca obecnie praktyka pozyskiwania przez publiczne radio i telewizję pieniędzy z emisji reklam. Pomysł wprowadzenia – zamiast dotychczasowego abonamentu – nowej opłaty audiowizualnej, którą zobowiązane byłyby płacić gospodarstwa domowe niezależnie od tego, czy posiadają radio lub telewizor, częściej spotyka się ze sprzeciwem niż aprobatą.
Na odbywającym się podczas ostatniego weekendu wyjazdowym posiedzeniu klubu PO Donald Tusk zasugerował, aby starsi wiekiem działacze dali szansę na wykazanie się swoim młodszym kolegom – pisze Metro.
Jak podaje Światowa Organizacja Zdrowia, każdego roku ponad 8 milionów ludzi umiera z powodu używania papierosów. Nowe badania pokazują, co może pomóc w rezygnacji z tego szkodliwego nawyku.