Liczba wyników: 1379
Fundacja na rzecz Kobiet JA KOBIETA koordynator Forum 50+ Seniorzy XXI wieku! zaprasza na konferencję „Wizerunek osób starszych w mediach”, która odbędzie się 1 października 2007, w dniu Międzynarodowego Dnia Seniora, w godzinach 12.00 - 14.15 w Centrum Prasowym Foksal w Warszawie.
1- go października 2007 roku w Centrum Prasowym Foksal w Warszawie odbędzie się konferencja „Wizerunek osób starszych w mediach”. Przedsięwzięcie ma na celu przestawienie nowatorskiego raportu podsumowującego miesięczne obserwacje prasy, radia i telewizji w zakresie wizerunku starości i osób starszych w mediach. Konferencji patronuje portal Senior.pl.
Jak cię widzą tak cię piszą – w oparciu o znaną wszystkim zasadę postanowiono sprawdzić jaki obraz starości pojawia się w polskich mediach. W ramach badań współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w programie Komisji Europejskiej Europejski Rok Równych Szans dla Wszystkich 2007 przez cały sierpień analizowano ponad 900 tytułów polskiej prasy, portale internetowe, radio i telewizję.
Na odbywającym się podczas ostatniego weekendu wyjazdowym posiedzeniu klubu PO Donald Tusk zasugerował, aby starsi wiekiem działacze dali szansę na wykazanie się swoim młodszym kolegom – pisze Metro.
"Starzejąca się kobieta w kinie popularnym – niedoceniana, mało atrakcyjna, niemiła i ograniczona" – napisał swego czasu magazyn Sex Roles, poświęcony zagadnieniom kulturowej tożsamości płci. We współczesnym świecie ogarniętym obsesją młodości, piękna i witalności, twórcy filmów nie mają czasu ani ochoty by skierować swoją uwagę na perypetie dojrzałych przedstawicielek płci pięknej, uważa wielu znawców tematu. Czy jest tak naprawdę? Odpowiedź przynosi lektura raportu zatytułowanego "Starsze kobiety w filmie pełnometrażowym" autorstwa Brytyjskiego Instytutu Filmowego (BFI).
Reklama otacza nas niemal wszędzie: jest w telewizji, radiu, prasie, na autobusach, tramwajach i miejskich billboardach. Aby dowiedzieć się, jaki wizerunek seniora funkcjonuje w reklamie prasowej w Polsce przeanalizowano reklamy pochodzące z sierpnia i września tego roku. Analizy tej dokonała - na zlecenie Fundacji na Rzecz Kobiet JA KOBIETA - Agnieszka Łapacz, Project Manager Międzynarodowej Wystawy Aktywnych Seniorów „Złote Marzenia” pod honorowym patronatem Ambasady Finlandii w Warszawie.
Nie warto nazbyt starać się o ulepszanie swojego wizerunku. Kiedy ludzie starają się poprawić opinię innych o sobie, często przesadzają w autopromocji i wywołują odwrotny efekt.
Brytyjska firma Nurture Replenish Skincare przeprowadziła badania z udziałem 2.000 kobiet w wieku powyżej 45 lat i okazało się, że większość respondentek uważa, iż w wieku 59 lat należy zacząć „starzeć się z godnością", a więc odpowiednio się ubierać i nie używać określonych kosmetyków.
Jaki portret niepełnoprawnych wyłania się z mediów? Jak media ich postrzegają i jaki ich wizerunek propagują? Na pytania tego rodzaju odpowiada książka Bartosza Szpurka, dziennikarza „Dzień Dobry TVN”, „Niepełnosprawni w środkach społecznego przekazu".
W ostatnim miesiącu 205 roku niekwestionowanym liderem w mediach została partia Prawo i Sprawiedliwość – wynika z najnowszego, poszerzonego raportu „Press-Service Monitoring Mediów”. W grudniu na jej temat opublikowano 72,5 tys. materiałów.
Większa ilość węglowodanów prostych w diecie to mniej atrakcyjny wygląd