Liczba wyników: 461
Zbiór esejów poświęconych rozważaniom nad źródłami filozoficznych pytań, ktore ludzkość stawia od stuleci i które budzą ciągle tak samo wiele tajemnic. Szukanie źródeł owych pytań nie oznacza jednak w ujęciu Barbary Skargi wykładu z historii filozofii, a raczej prześledzenie szeregu przyczyn, jakie te pytania prowokowały, i wydarzeń, które modyfikowały udzielane przez kolejnych filozofów odpowiedzi. Książka nominowana do nagrody Nike 2006
Już wkrótce posiadacze kart Visa będą mogli pobrać gotówkę w kasach sklepów przy okazji robienia zakupów. Płacąc kartą Visa, będzie można wypłacić maksymalnie 200 zł, jednak limit może się zmienić.
W wielu sklepach sprzedawcy nie pozwalają fotografować cen produktów i skanować kodów kreskowych. UOKiK twierdzi, że taka praktyka jest niedopuszczalna, bowiem klienci mają prawo porównywać ceny, a zabranianie im tego można uznać za nieuczciwą praktykę rynkową.
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę telewizyjną usług ubezpieczeniowych Commercial Union. Po jej rozpatrzeniu Zespół Orzekający oddalił ją orzekając, że reklama nie narusza norm Kodeksu Etyki Reklamy i nie dyskryminuje osób starszych i niedołężnych.
W czasie ostatniego roku tylko 32% klientów nie miało zastrzeżeń wobec sklepów internetowych, w których zrobili zakupy. Pozostali albo nie doczekali się dostawy w ustalonym terminie, albo też otrzymali produkt różniący się od tego, co oferował sklep. A co 8. zawiedziony klient w ogóle nie doczekał się realizacji swojego zamówienia. Tuż przed Bożym Narodzeniem, Rzetelna Firma postanowiła przyjrzeć się doświadczeniom klientów e-sklepów i zapytać ich, jak ważna jest dla nich wiarygodność takiego sprzedawcy.
Największym zaufaniem Polaków wśród sklepów spożywczych cieszą się Biedronka i Lidl – wynika z najnowszego badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest. Na kolejnych miejscach w rankingu zaufania do sklepów spożywczych znalazły się Tesco, Kaufland oraz Auchan.
Stosowanie różnego rodzaju potrąceń amortyzacyjnych, przyjmowanie części alternatywnych czy zaniżanie kosztów roboczogodzin przy naprawie samochodu – kierowcy naprawiający swoje auta z polisy OC komunikacyjnego sprawcy wypadku wciąż skarżą się na niesłusznie zaniżone odszkodowania. Średnio co 30 minut do Rzecznika Finansowego wpływa jedna taka skarga.
Polacy przekonali się do sklepów internetowych. Z roku na rok trafia do nich coraz więcej klientów, a ci wydają podczas e-zakupów coraz więcej pieniędzy. Coraz śmielej w świecie wirtualnych zakupów radzi sobie również branża modowa. O jej specyfice mówi Tomasz Ebbig z Zalando - jednego z większych e-sklepów modowych.
Sejmowa podkomisja przyjęła ostateczny projekt ustawy dotyczący należności pobieranej od sklepów oraz punktów usługowych przy każdej transakcji dokonanej przy użyciu karty. Od 2014 roku maksymalna opłata wynosić będzie 0,5 proc., co dla właścicieli sklepów oznacza spadek kosztów związanych z prowadzeniem działalności. Jednak eksperci Comperia.pl wskazują, że dla użytkowników kart może to oznaczać podniesienie prowizji za pozostałe usługi bankowe.
Czy Polacy darzą sklepy zaufaniem? Aż 40% ankietowanych Polaków powiedziało, że trudno im ocenić czy polityka sklepów jest względem nich uczciwa, a 27% pytanych oceniło zachowanie supermarketów jako nieetyczne. Wyniki niekoniecznie oznaczają, że jesteśmy niezadowoleni jako nabywcy. Dlaczego? Prawie połowa społeczeństwa (49%) widzi poprawę w podejściu sklepów wielobranżowych względem konsumenta - wynika z raportu "Sieci handlowe oczami Polaków" przygotowanego przez Procontent Communication na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez ARC – Rynek i Opinie.
Emoji (emotikony) – dlaczego starsi użytkownicy rzadziej ich używają