Liczba wyników: 1672
Niemal dwie trzecie Polaków zwraca uwagę na polskie pochodzenie towarów - wynika z badań zleconych przez "Rzeczpospolitą". Na krajowe pochodzenie towarów najczęściej zwraca uwagę niezbyt zamożna kobieta, po pięćdziesiątce, ze średniej wielkości miasta.
W 2012 roku rzecznicy konsumentów udzielili ponad 444 tysiące porad. Najwięcej z nich dotyczyło zakupu odzieży i obuwia. Konsumenci dość skarżyli się również na problemy z usługami telekomunikacyjnymi i finansowymi oraz zakupem sprzętu RTV i AGD.
Najczęściej psują się nam buty, odzież, sprzęt RTV i AGD. Niezadowoleni jesteśmy także z usług telekomunikacyjnych i finansowych. Dlatego coraz częściej skarżymy się na nieuczciwych sprzedawców do rzeczników konsumentów. W 2010 roku udzielili oni ponad 386 tysięcy porad, podczas gdy zaledwie rok wcześniej prawie 350 tysięcy, a w 2008 roku - ponad 300 tysięcy.
Znamy już wybory konsumentów Produkt Roku Innowacja Roku 2011. Prawo do używania charakterystycznego czerwonego logo zdobyło w tym roku 41 nowych produktów m.in. bakalie, ciastka, ketchupy, odplamiacze, proszki do prania, sosy sałatkowe, pasty do zębów, herbaty.
Polski rynek sklepów internetowych, na tle innych państw europejskich, rozwija się niezwykle szybko. Dynamiczny wzrost liczby kupujących oraz obrotów nie dotyczy jednak wszystkich sektorów e-handlu. Jak wynika z sondażu firmy PayU, po produkty spożywcze, ogrodnicze, chemię gospodarczą czy nawet kosmetyki wciąż chętniej wybieramy się do marketu.
W sporze z przedsiębiorcą nie są słabszą stroną. Rzadko dochodzą jednak swoich roszczeń, często padają ofiarami nieuczciwych praktyk – wynika z badań UOKiK i praktyki Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Według prognoz w 2010 roku w Polsce liczba osób w wieku 60 lat i więcej wyniesie blisko 6,5 mln.
Producenci jedzenia nie żałują cukru w swoich produktach, także tych, które nie są słodyczami. Wszystko dlatego, że znacznie poprawia smak i dzięki temu zwiększa sprzedaż. Okazuje się jednak, że nie tylko eksperci zwracają uwagę na to, że artykuły spożywcze są za słodkie, sami konsumenci także tak je postrzegają.
Nachodzeni w domach przez akwizytorów, odmawia się im rozpatrzenia reklamacji, próbuje się wymuszać podpisanie niechcianej umowy – to tylko niektóre problemy konsumentów III wieku, czyli seniorów. Prawie 20 proc. naszego społeczeństwa to osoby starsze – grupa społeczna w szczególności narażona na nieuczciwość przedsiębiorców.
TNS OBOP przeprowadził badania, których celem było m. in. zebranie informacji na temat opinii osób starszych o sobie, swoich problemach i pragnieniach. Okazuje się, że polscy seniorzy w wieku 60- 80 lat najchętniej spędzają wolny czas oglądając telewizję (60%). Ich aktywizacja jednak nie byłaby trudnym zadaniem, bo na pytanie „Gdyby ktoś zwrócił się do pana(i) z propozycjami zrobienia czegoś dla innych lub dla siebie, to biorąc pod uwagę swoją sytuację osobistą, zdrowotną rodzinną, czy podjął (ęła) by się pan(i) tego?” aż 72% respondentów odpowiedziało, że chętnie zgodziłoby się pomagać innym np. dzieciom, ludziom chorym, osobom niepełnosprawnym itp.
Polscy emeryci nie należą do najbiedniejszych, wynika z raportu Komisji Europejskiej. Ich finanse w porównaniu do świadczeniobiorców z innych krajów UE bywają godne pozazdroszczenia. Odsetek polskich emerytów zagrożonych życiem w ubóstwie wynosi 8%, średnia dla całej UE zaś jest znacznie wyższa - 19%.
Emoji (emotikony) – dlaczego starsi użytkownicy rzadziej ich używają