Liczba wyników: 495
Zwiększyła się liczba biur podróży i agencji turystycznych notowanych w Krajowym Rejestrze Długów. Problemy nie omijają nawet największych - na początku maja upadła Triada, w piątek Excalibur Tours, a w czasie sezonu może to spotkać także innych operatorów.
Wraz z nadejściem kolejnego sezonu wakacyjnego biura podróży przygotowują różne oferty skierowane do spragnionych słońca wczasowiczów. Mimo fali upadłości biur tego typu w latach 2012-2013 niemal połowa wyjeżdżających za granicę Polaków zdecydowała się w tym roku wybrać ich usługi. Co zrobić, gdy biuro podróży, w którym wykupiliśmy wycieczkę, ogłosiło upadłość i jak się przed tym zabezpieczyć?
Tylko w lipcu, o blisko 50 proc. wzrosła sprzedaż wyjazdów zagranicznych, w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Podobne wzrosty osiągnęli najwięksi touroperatorzy - wynika z raportu Travelplanet. Jedno jest pewne – Polacy znowu chętnie korzystają z wyjazdów zorganizowanych.
Rosnąca liczba turystów ma coraz większą ochronę. Od lipca na rynku usług turystycznych w Polsce zaczynają działać nowe wynikające z dyrektywy unijnej przepisy. Dzięki nim turyści mogą kontynuować podróż nawet jeśli organizujące wyjazd biuro podróży zbankrutuje, a niezadowoleni z usług mogą składać reklamacje przez 3 lata zamiast przez 30 dni. I dobrze, bo firmy turystyczne nie imponują kondycją finansową - cztery na pięć jest w złej i słabej sytuacji, a 9 proc. nie radzi sobie z płatnościami wobec kontrahentów i banków – wynika z danych BIG InfoMonitor oraz Bisnode Polska.
Samodzielne zaplanowanie podróży czy wyjazdu urlopowego nie wymaga zmysłu organizacyjnego. Nie jest czasochłonne i przede wszystkim jest bezpieczne oraz pozwala zaoszczędzić nawet połowę kosztów, które poniesiemy wybierając się na wakacje z biurem podróży. Jak nie przepłacić, wybrać najlepszą opcję i móc w pełni cieszyć się z wyjazdu?
Polscy organizatorzy turystyczni podwyższają gwarancje ubezpieczeniowe na sezon 2013. Podobnie jak w zeszłym roku najwyższą gwarancję posiada biuro Itaka. Ubezpieczenie Itaki wzrosło o prawie 25 mln i wynosi obecnie 150 mln zł. Do 100 mln zł urosło zabezpieczenie TUI Poland. Z kolei procentowo najwyższym wzrostem gwarancji ubezpieczeniowej pochwalić może się biuro Ecco Holiday. Tu suma gwarancji wzrosła prawie o 45 proc. i wynosi 28 mln zł. Qtravel.pl sprawdza, jak zmieniły się sumy gwarancji w porównaniu z zeszłym rokiem u liderów polskiej branży turystycznej.
Coraz mniej biur podróży narusza prawa konsumentów – wynika z przeprowadzonej przez UOKiK kontroli organizatorów turystyki. Zbadano 171 wzorców umownych stosowanych przez 87 przedsiębiorców z całego kraju. Niezgodne z prawem sformułowania w umowach stosowało dwie trzecie biur podróży, podczas gdy trzy lata temu prawie wszystkie.
Według tegorocznych wyników badania European Trusted Brands polski rynek turystyczny należy do dwóch marek: Itaki, która zdobyła Złote Godło oraz Triady – laureata Kryształowego Godła.
Do 27 kwietnia zostały jeszcze całe trzy miesiące, jednak w rzymskich hotelach w tym terminie powoli zaczyna brakować miejsc. Kto do tej pory nie zaplanował podróży do Watykanu na uroczystość kanonizacji Jana Pawła II, ciągle ma szansę skorzystać z oferty polskich organizatorów. Itaka, Trade&Travel Company, Matimpex Travel, czy Fun Club zapewniają pielgrzymom nie tylko transport i nocleg, ale także inne atrakcje w Wiecznym Mieście. Tak, by przeżycia religijne połączyć z intensywnym zwiedzaniem stolicy Włoch i nie tylko.
Ecco Holiday anuluje wiele wycieczek first minute zarezerwowanych w ramach zimowych promocji. Tracą na tym nie tylko klienci ale także pośredniczy sprzedający wycieczki. Inni organizatorzy postanowili zaproponować własną ofertę tym, którzy musieli zrezygnować z zaplanowanych wakacji.
Emoji (emotikony) – dlaczego starsi użytkownicy rzadziej ich używają