Liczba wyników: 1887
Banki udzielają coraz mniej kredytów konsumpcyjnych, natomiast instytucje parabankowe przeżywają oblężenie. Duży wpływ na taką sytuację mają zalecenia nadzoru bankowego, zaostrzające kryteria udzielania kredytów. W I kwartale 2012 roku suma udzielonych pożyczek parabankowych wyniosła prawie 650 mln zł i była o 50 procent większa niż przed rokiem – oceniają specjaliści z portalu Finansowysupermarket.pl.
Mniej niż połowa Polaków uważa, że banki są uczciwe wobec swoich klientów – wynika z badania „Zaufanie Polaków do banków” zrealizowanego na zlecenie Procontent Communication. Blisko co piąty badany podziela twierdzenie, że banki są nieuczciwe wobec swoich klientów.
Aż 72% Polaków przyznaje, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza klientów w błąd - wynika z raportu „Banki: kryzys zaufania" firmy doradczej On Board PR opartego o badania zrealizowane przez PBS DGA. Przeciwnego zdania było zaledwie 10% respondentów.
W ciągu roku przybyło ponad milion aktywnych klientów bankowości internetowej. Pod koniec marca 2014 banki w Polsce umożliwiały dostęp do swoich usług za pomocą Internetu ponad 22,4 mln klientów indywidualnych, 56 procent z nich aktywnie korzystało z tej możliwości - wynika z badania Związku Banków Polskich.
Na koniec 2010 roku z bankowości internetowej aktywnie korzystało ponad 10,1 miliona klientów, z czego 9,1 miliona stanowili klienci indywidualni, a nieco ponad milion przedsiębiorcy. Według prognoz, całkowita liczba klientów w kolejnych latach może rosnąć nawet o milion rocznie – wynika z drugiej edycji raportu netB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich.
Oddział banku jest dla ponad 70 procent polskich klientów najważniejszym kanałem komunikacji z bankiem, choć ponad 80 procent osób skarży się na kolejki oraz czas potrzebny na załatwienie sprawy w placówce. Wizyta w oddziale to dla Polaków większe bezpieczeństwo oraz możliwość zadania trudniejszych pytań w osobistym kontakcie z pracownikiem banku - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte.
Ogłoszono wyniki siódmej edycji rankingu „Przyjazny bank Newsweeka". Tegorocznym zwycięzcą został Alior Bank, który po raz pierwszy pojawił się w rankingu.
Pomimo wejścia w życie postanowień Dyrektywy w sprawie rynków instrumentów finansowych MiFID, nadal blisko 2/3 badanych banków komercyjnych nie spełnia obowiązujących standardów w sposób zadowalający - wynika z analizy stworzonej przez ekspertów firmy doradczej Deloitte. Banki nadal niedostatecznie informują klientów na temat ryzyka związanego z danym produktem bądź usługą.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził 280 wzorców umów o karty płatnicze w 12 bankach. Wszystkie przebadane banki stosowały niekorzystne dla swoich klientów postanowienia.
W ciągu ostatnich dwóch lat istotnie zmieniły się nasze zwyczaje związane z wypłatą i posiadaniem gotówki. Z jednej strony rzadziej pobieramy ją z bankomatów, choć ich wciąż w naszym kraju przybywa. Z kolei, gdy już się na to decydujemy, podejmujemy kwotę o 25% wyższą, niż było to jeszcze w 2014 r. Najszybciej od 2008 r. przyrasta wartość gotówki w obiegu. Na przestrzeni dwóch lat nastąpił wzrost aż o 30%.