Liczba wyników: 1898
Banki udzielają coraz mniej kredytów konsumpcyjnych, natomiast instytucje parabankowe przeżywają oblężenie. Duży wpływ na taką sytuację mają zalecenia nadzoru bankowego, zaostrzające kryteria udzielania kredytów. W I kwartale 2012 roku suma udzielonych pożyczek parabankowych wyniosła prawie 650 mln zł i była o 50 procent większa niż przed rokiem – oceniają specjaliści z portalu Finansowysupermarket.pl.
Zadłużenie wśród emerytów rośnie z każdym rokiem. Obecnie dług w tej grupie wiekowej wynosi o ok. 10 mld. Osoby w wieku emerytalnym muszą szczególnie uważać na nieuczciwe praktyki mające miejsce na rynku, gdyż pożyczając nieracjonalnie pieniądze mogą zaszkodzić nie tylko sobie, ale i swojej rodzinie.
Niska rata, brak prowizji oraz mało formalności – to główne czynniki, na które zwracamy uwagę zapożyczając się. Wśród banków najczęściej zadłużamy się w PKO BP oraz Credit Agricole, a w firmach pożyczkowych - w Vivus oraz Provident.
Nieprawdziwe informacje o koszcie pożyczki, wyższe niż dozwolone opłaty związane z jej udzieleniem – to niektóre z wielu bezprawnych praktyk stosowanych przez Polską Korporację Finansową Skarbiec. UOKiK nakazał zmianę wszystkich niedozwolonych działań i nałożył karę ponad 1,2 mln zł. W trosce o konsumentów decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
Mniej niż połowa Polaków uważa, że banki są uczciwe wobec swoich klientów – wynika z badania „Zaufanie Polaków do banków” zrealizowanego na zlecenie Procontent Communication. Blisko co piąty badany podziela twierdzenie, że banki są nieuczciwe wobec swoich klientów.
Aż 72% Polaków przyznaje, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza klientów w błąd - wynika z raportu „Banki: kryzys zaufania" firmy doradczej On Board PR opartego o badania zrealizowane przez PBS DGA. Przeciwnego zdania było zaledwie 10% respondentów.
W ciągu roku przybyło ponad milion aktywnych klientów bankowości internetowej. Pod koniec marca 2014 banki w Polsce umożliwiały dostęp do swoich usług za pomocą Internetu ponad 22,4 mln klientów indywidualnych, 56 procent z nich aktywnie korzystało z tej możliwości - wynika z badania Związku Banków Polskich.
Na koniec 2010 roku z bankowości internetowej aktywnie korzystało ponad 10,1 miliona klientów, z czego 9,1 miliona stanowili klienci indywidualni, a nieco ponad milion przedsiębiorcy. Według prognoz, całkowita liczba klientów w kolejnych latach może rosnąć nawet o milion rocznie – wynika z drugiej edycji raportu netB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich.
Oddział banku jest dla ponad 70 procent polskich klientów najważniejszym kanałem komunikacji z bankiem, choć ponad 80 procent osób skarży się na kolejki oraz czas potrzebny na załatwienie sprawy w placówce. Wizyta w oddziale to dla Polaków większe bezpieczeństwo oraz możliwość zadania trudniejszych pytań w osobistym kontakcie z pracownikiem banku - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte.
Ogłoszono wyniki siódmej edycji rankingu „Przyjazny bank Newsweeka". Tegorocznym zwycięzcą został Alior Bank, który po raz pierwszy pojawił się w rankingu.
Większa ilość węglowodanów prostych w diecie to mniej atrakcyjny wygląd