09-02-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Badania Megapanel realizowane przez PBI/Gemius wskazują na systematycznie rosnącą aktywność osób w wieku 55 lat i więcej w polskim internecie. Zwiększa się zarówno liczba surfujących w sieci seniorów, jak i średnia liczba dokonywanych przez nich odsłon. Najstarsza uwzględniana w badaniu grupa internautów, czyli osoby w wieku ponad 55 lat, spędza w sieci coraz więcej czasu.
W lutym 2005 roku z sieci korzystało ponad 300 tys. internautów w wieku 55 lat i więcej. Seniorzy stanowili wówczas 3,4 proc. wszystkich użytkowników sieci. W październiku 2008 roku ich liczba wzrosła do ponad 1 mln, co stanowi niemal 7 proc. ogółu polskich internautów.
Według najnowszych wyników badania Megapanel PBI/Gemius, w październiku 2008 roku seniorzy dokonywali średnio 2.047 odsłon, co oznacza niemal dwukrotny wzrost w porównaniu z październikiem 2006 roku.
Rośnie także średni czas spędzany w sieci przez statystycznego seniora - z ponad 19 godzin miesięcznie spędzonych w październiku 2006 roku do 32 godzin w roku 2008. Polscy seniorzy najwięcej czasu poświęcają kulturze i rozrywce oraz społecznościom.
Internet jest dla seniorów również ważnym narzędziem komunikacji - 41 proc. internautów w wieku 55 lat i więcej korzysta z komunikatorów internetowych. Młodsi użytkownicy sieci (w wieku od 7 do 44 lat) dużo bardziej preferują komunikator Gadu-Gadu. Wśród osób w wieku 45 lat i więcej zdecydowanym liderem jest Skype.
Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius wskazują, że seniorzy są systematycznie powiększającą się i coraz bardziej aktywną grupę wśród polskich użytkowników internetu.